سفر تصویری به جزایر فارو به سبکی متفاوت

به گزارش مجله نیلوفری، جزایر فارو این پتانسیل را دارد که تبدیل به یکی از مقاصد موردعلاقه گردشگران بشود. با تصاویر همراه شوید و به محلی سفر کنید که تنها در رویاها، تصورشدنی هستند.

سفر تصویری به جزایر فارو به سبکی متفاوت

جزایر فارو، مجمع الجزایری متشکل از 18 جزیره کوچک با طبیعتی دست نخورده، واقع در آب های اقیانوس اطلس شمالی و در فاصله ای برابر با نروژ، ایسلند و بریتانیا است که به خاطر زیبایی های بی بدیل و منظره های که تماشای آن هوش از سر هر طبیعت گردی می برد، گویی متعلق به جهانی دیگری است. در این جزایر بی مانند، می توان لحظاتی پر از آرامش و در عین حال، ماجراجویانه را تجربه کرد و از هیاهوی جهانی مدرن گریزی زد به زیبایی بی کران دره های سرسبز، صخره های بازالتی سربه فلک کشیده و آبشارهایی که مستقیم به آب های کبود اقیانوس می ریزند.

تماشای منظرههای باورنکردنی جزایر فارو، هر مسافری را برای سفر وسوسه می کند. اما وضع محدودیت های گسترده در اثر شیوع کرونا، سفر را ناممکن ساخته و ساکنان این جزایر پراکنده و در عین حال، دورافتاده اطلس شمالی را به سمت استفاده از روش های نو و خلاقانه ای برای زنده نگه داشتن نام سرزمین خود در اذهان گردشگران سوق داده است. مسافران می توانند با استفاده از یک ابزار گردشگری دیجیتال در یکی از تورهای سایت remote-tourism، با یکی از ساکنان محلی فارو همراه شوند تا او به عنوان تجسم فیزیکی مسافران، آن ها را به توری مجازی و زنده در فارو ببرد. در این سفر تصویری خبرنگاران، با یکی از فارویی ها همراه می شویم و به سفری مجازی به این گوشه پرت از قاره اروپا می رویم.

سفر تصویری به جزائر فارو با کمک فناوری دیجیتالی به نظر چیزی شبیه به یک بازی کامپیوتری می رسد. اما در واقعیت این یک بازی کامپیوتری نیست؛ بلکه راهکار خلاقانه اهالی فارو برای مقابله با تاثیر منفی کرونا بر گردشگری و تجربه ای است که به مدد دوربینی تحقق می یابد که از طریق یک فرد واقعی حمل می شود. یکی از اهالی جزیره دوربین را روی خود نصب می کند و با پای پیاده، قایق، هلیکوپتر یا حتی سوار بر اسب، در نقاط مختلف این جزیره ها به راه می افتد تا کوچه و پس کوچه ها و گوشه گوشه محل زندگی خود را به تماشاگرانی نشان بدهد که در خانه های خود نشسته اند و با در دست گرفتن کنترل حرکات راهنمای آواتارگونه خود، می خواهند جزیره را از دریچه چشمان آن ها ببینند.

فقط کافی است دکمه ای را روی نمایشگر تبلت یا گوشی همراه فشار داد تا سوار بر امواج اینترنت به سفری در بعد مکان بروید و پا به یکی از 18 جزیره فارو بگذارید. صدایی باطمانینه، توضیح می دهد که محلی که مشغول تماشای آن هستید، جزیره خالی از سکنه تیندهولمر (Tíndholmur) است. گوینده، راهنمای این تور گردشگری است و تیندهولمر، جزیره ای کوچک به شکل صخره هایی تراش خورده در وسط کانال آبی است که از دریا جدا می شود و از میان روستای کم جمعیت بوار (Bøur) عبور می کند. این روستای زیبا و دلبر جمعیتی کمتر از 70 نفر دارد.

از روستای بوار به سمت گاسادالور (Gasadalur) مه آلود و بادخیز حرکت می کنیم تا آبشار رویایی مولافاسور (Múlafossur Waterfall) را تماشا کنیم که به اقیانوس می ریزد. منظره ها این منطقه طوری است که گویی پا به جهانی قصه های جن و پری گذاشته ایم. جزیره واگار و به طور کل، تمامی جزیره های فارو به خاطر منظره ها افسانه ای، غذاهای دریایی و غذاهای محلی آن شهره هستند. این جزایر را، از لحاظ راه های جنون آمیز آن که گویی به آخر جهان ختم می شوند و روستاهای دورافتاده ای که روی لبه آب دره ها واقع شده اند، نمی توان به هیچ کجای دیگری در کل جهان تشبیه کرد. بلندترین آبشار در جزایر فارو نیز در همین جزیره و در فاصله ای نه چندان دور با دریاچه لِیْتیسواتن (Leitisvatn) وجود دارد. فاصله این دریاچه به عنوان یکی از زیباترین جاهای تماشای فارو، با اقیانوس تنها یک صخره است.

ساکسون (Saksun)، روستایی آرام و دورافتاده واقع در دامنه های تپه های جزیره استرِیموی یا استرومو (Strømø) است و تنها 14 سکنه دارد. کلیسای این روستا (Saksun Church) با دیوارهایی سفیدرنگ و سقفی که مانند بیشتر سقف های این جزیره لباس چمن به تن کرده است، روی ساحل دریاچه ای پر از صفا ساخته شده است. اصلا قابل تصور نیست که در نقطه ای از جهان روستاهایی وجود داشته باشند که ساکنان آن ها به زور به تعداد انگشتان دو دست می رسد و رفتن به آنجا تنها با قایق شدنی است. روستاهای این چنینی که از دسترس گردشگران دور مانده اند، در فارو کم نیستند.

مقصد بعدی، روستای کلاکسویک (Klaksvík) در جزیره بوردای (Borðoy) است. این روستا بین دو خلیج کوچک ساخته شده و یکی از مهم ترین روستاهای ماهی گیری در این جزایر است. آنچه این سفر به روستای کلاکسویک را از سایر سفرها متمایز می کند، آن است که چون دوربین با تکان های مستمر به بالا و پایین روی جاده های خلوت و میان خانه های مسقف به چمن حرکت می کند، صداها و منظره ها متنوع جزایر، تپه ماهورهای پی درپی، منظرههایی مه آلود از دریا و گوسفندهای رنگارنگ مشغول چرا، باورپذیرتر هستند. پیش از ترک جزیره، باید سری هم به کوه کلاکور (Klakkur) و جهت کوهنوردی آن زد. زیبایی های راه ارزش پیمودنش را دارد. روی قله این کوه می توان منظره ای 360 درجه از روستاهای اطراف جزیره را دید.

برای رفتن به جزیره کالسوی (Kalsoy) باید سوار یک قایق تندرو شد. این جزیره با 13 قله، 11 دره و چهار روستای دل انگیز که روی هم رفته جمعیتی کمتر از 150 نفر دارند، محلی ایدئال برای تماشای دره هایی است که از ریزش آبشارها پدید آمده اند و مملو از مرغان دریایی است. در این جزیره فرصت و شرایط کافی برای آشنایی با فرهنگ منحصربه فرد اهالی فارو مهیا است. آخرین نقطه ای که در سفر تصویری به فارو باید حتما آن را دید، صخره های درانگارنیر (Drangarnir) است. اینجا به عنوان یکی از اعجاب انگیزترین صخره های فارو شناخته می شود که از دل آب های تاریک اقیانوس اطلس شمالی سر بر آورده اند و همچنین، محلی بین جزیره های واگار و تیندهولمر است که دو دریا به هم می رسند.

یک ساعت همراهی آنلاین با راهنمای انگلیسی زبان به سرعت برق و باد می گذرد. جزایر فارو، واقع در دورافتاده ترین نقطه شمالی اقیانوس اطلس، می توانست امسال پذیرای شما و گردشگران بسیار دیگری باشد. اما ویروس کرونا خط بطلانی روی همه این آرزوها کشید. همراه با سفر تصویری خبرنگاران، به جزایر 18 گانه فارو گام بگذارید و با تماشای تصاویر زیبای این جزایر قله هایی که از دل آب سر بر آورده اند، تپه های سرسبز، 80 هزار راس گوسفند، امواج بی سرانجام دریا، طوطیان دریایی پرشمار و طبیعت وحشی که هنوز تحت تاثیر فعالیت های انسانی قرار نگرفته است را بکاوید.

منبع: کجارو / remote-tourism.com / shopmoment.com / lonelyplanet / theguardian.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1863

به "سفر تصویری به جزایر فارو به سبکی متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تصویری به جزایر فارو به سبکی متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید