زندگی در بلندترین برج مسکونی تهران، برج تهران

به گزارش مجله نیلوفری، برج های سر به فلک کشیده تهران در همه مناطق شمالی و بخشی از مناطق شرقی و غربی این شهر جا خوش نموده و با امکانات جذاب و هیجان انگیز خود، آسایش و رفاه را برای ساکنان فراهم نموده اند. هریک از برج های تهران، امکانات و ارتفاع متفاوتی دارند. بعضی حدود دوازده تا پانزده طبقه و تعدادی هم تا سی، چهل یا بیشتر از پنجاه طبقه ارتفاع دارند. می توان گفت که تنوع مکانی، امکانات، قیمت و مشخصات برج های تهران باعث شده است که افراد برج نشین برای انتخاب مناسب ترین مکان سکونت محدودیتی نداشته باشند. انتخاب های گوناگون بین برج های پایتخت در کنار آن که دست ساکنان را باز گذاشته، باعث سردرگمی در یافتن مناسب ترین گزینه هم شده است؛ بنابراین ما در این مطلب یکی از برج های تهران، معروف به بلندترین برج مسکونی پایتخت را آنالیز خواهیم کرد. بنابراین در صورتی که قصد خرید خانه در برج های پایتخت را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

زندگی در بلندترین برج مسکونی تهران، برج تهران

جهت دریافت خدمات سقف آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

موقعیت مکانی برج تهران

یکی از مهم ترین معیارهای هر فردی برای انتخاب محل سکونت، موقعیت جغرافیایی ساختمان مورد نظر است؛ بنابراین آنالیز موقعیت جغرافیایی برج تهران خالی از لطف نخواهد بود. برج تهران برخلاف بسیاری از آسمان خراش های پایتخت در بخش شمالی، غربی یا شرقی قرار نگرفته است؛ بلکه یکی از برج های نزدیک به مرکز شهر محسوب می گردد. این برج بلند بالا بین بزرگراه های حکیم غرب، کردستان و شیخ بهایی واقع شده است. برج تهران در بخش شمالی محله امیرآباد واقع شده است. بنابراین دسترسی به نقاط مختلف شهر به وسیله بزرگراه ها و خیابان های اصلی منطقه برای ساکنان برج به آسانی امکان پذیر است. می توان گفت که موقعیت برج تهران، برای دسترسی به سایر مناطق شهر، اولین امتیاز آن نسبت به سایر برج های شهر است.

مشخصات کلی برج تهران

همان طور که پیش تر گفتیم، برج تهران با 56 طبقه و 162 متر ارتفاع، بلندترین برج مسکونی پایتخت ایران لقب گرفته است. ظاهر برج تهران زیبایی خاص خود را دارد. برج تهران سازه ای است که در زمینی با زیربنای تقریبی 220.000 مترمربع، توسط شرکت های ساختمانی برتر داخلی با همکاری شرکت ساختمانی معروف فرانسوی ساخته شده است و مساحت کل ساختمان آن حدود 28.000 مترمربع است.

این برج از سه بال تشکیل شده است که در سه جهت مختلف با زاویه 120 درجه نسبت به هم قرار گرفته اند. بال های برج با نام های A، B و C نامگذاری شده اند. بال A به سمت شمال، بال B به سمت شرق و بال C به سمت غرب تهران واقع شده است و هر یک از برج ها دید متفاوتی به شهر دارند.

برج تهران در مجموع 572 واحد مسکونی دارد. این تعداد واحد مسکونی شامل 43 سوئیت، 172 آپارتمان دو خوابه، 313 آپارتمان سه خوابه، 16 آپارتمان چهار خوابه، 11 آپارتمان پنت هاوس و 17 واحد تجاری در طبقه همکف برج است. پس در صورتی که قصد خرید، اجاره یا رهن واحد در این برج را دارید با انتخاب های مختلفی روبرو خواهید بود. همچنین تامین پارکینگ و انباری برای 572 واحد مسکونی برج تهران به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. برج تهران پارکینگی با ظرفیت 1000 خودرو و 600 انباری دارد. به این ترتیب بعضی از واحدهای برج، دو صندلی برای پارک خودرو یا دو واحد انباری دارند.

امکانات و ویژگی های خاص برج تهران

برج تهران مانند سایر برج های پایتخت، امکانات و تسهیلات مختلفی در اختیار ساکنان قرار داده است. به همین دلیل اهالی برج تهران آسایش، راحتی و ایمنی قابل توجهی را تجربه خواهند کرد. در این بخش بعضی از مهم ترین امکانات برج را آنالیز و معرفی خواهیم کرد.

مقاوم در برابر زلزله

برخلاف بیشتر سازه ها که مقاومت و ایمنی قابل توجهی در برابر زمین لرزه ندارند، برج تهران براساس استانداردهای معتبر و بر اساس دانش روز جهان طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل برج تهران در برابر زلزله تا ده ریشتر مقاوم است. این موضوع باعث شده است که برج تهران به مقاوم ترین برج ایران در برابر زمین لرزه معروف گردد. پس اگر به امنیت خود در برابر زلزله اهمیت می دهید و ضمناً بودجه کافی برای خرید یا رهن و اجاره واحد مسکونی در برج تهران را دارید، پیشنهاد می دهیم به این برج نگاهی بیندازید.

مواد و مصالح باکیفیت

در ساخت برج تهران، از بهترین مواد اولیه و مصالح ساختمانی استفاده شده است. برای انتخاب مصالح به کار رفته در برج تهران، فاکتورهایی چون زیبایی، ایمنی، دوام و کیفیت در نظر گرفته شده است. بدیهی است که استفاده از چنین موادی باعث شده است که قیمت نهایی واحدهای مسکونی برج، بسیار گران باشد.

سیستم کنترل هوشمند

برج تهران به سیستم کنترل هوشمند مجهز شده است. این سیستم قابلیت های مختلفی داشته و شامل شبکه کامپیوتری داخلی ساختمان، مدیریت انرژی مصرفی، کنترل دوربین های مدار بسته تحت شبکه، سیستم اطفاء حریق، کنترل سیستم آنتن مرکزی تلویزیون و … است.

آسانسور های کافی

برج تهران به 15 آسانسور مسافری با سرعت 3 متر بر ثانیه و 3 آسانسور باری با سرعت 2 متر بر ثانیه مجهز شده است. آسانسورهای برج به سیستم کنترل ترافیک آسانسور مجهز هستند.

زمین بسکتبال و تنیس

برج تهران به دو زمین تنیس و یک زمین بسکتبال برای استفاده ساکنان مجهز شده است؛ بنابراین اهالی برج برای بازی تنیس یا بسکتبال می توانند به صورت رایگان به این زمین ها مراجعه نمایند.

سالن ورزشی

برج تهران علاوه بر زمین های ورزشی به سالن های ورزشی جداگانه برای بانوان و آقایان مجهز شده است؛ بنابراین ساکنان برج تهران می توانند در ساعت های دلخواه خود به سالن ورزشی رفته و از امکانات ورزشی برج تهران استفاده نمایند.

استخر، سونا و جکوزی

در برج تهران استخرهایی جداگانه برای استفاده بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است. این استخرهای سرپوشیده برای ساکنان برج قابل استفاده بوده و برج نشینان می توانند برای آب درمانی یا تفریح به استخرهای برج تهران بروند. لازم به ذکر است که استفاده از همه امکانات برج، برای ساکنان رایگان است.

آلاچیق و جاده تندرستی

از دیگر امکانات برج تهران، جاده تندرستی و آلاچیق آن است. علاوه بر آلاچیق، جاده تندرستی برج هم مسقف بوده و افراد برای استفاده از برج در آب و هوای برفی یا بارانی محدودیتی نخواهند داشت.

فضای بازی بچه ها

وجود فضای بازی برای بچه ها یکی دیگر از ویژگی های برج تهران است. این امکان والدین را از مسافرت های درون شهری برای رفتن به پارک راحت خواهد نمود. ضمن اینکه فضای بازی داخل محوطه برج از هر پارک و محل بازی دیگری برای بچه ها و خانواده ها امن تر خواهد بود.

سالن اجتماعات

برای مناسبت های مختلف یا جلسات مهم ساکنان برج، افراد می توانند در سالن اجتماعات برج برنامه هایی را تدارک ببینند. به همین دلیل افراد برج برای جلسات با سایرساکنان مسئله ای ندارند.

لابی عمومی و اختصاصی

برج تهران به لابی های عمومی و اختصاصی در هر برج مجهز شده است. در هر بال از این برج، یک لابی عمومی و یک لابی اختصاصی قرار گرفته است. بنابراین در مجموع 6 لابی در برج های تهران وجود دارد و ساکنان می توانند از آن ها برای دیدار های کوتاه مدت خود با دیگران بهره مند شوند.

راستا تردد ویژه معلولین

با توجه به اینکه در اغلب اماکن شهر توجهی به آسایش و راحتی افراد ناتوان و معلولین نشده است، این ویژگی بسیار ارزشمند خواهد بود. در برج تهران، راستاهای ویژه ای برای تردد افراد کم توان، ناتوان و معلول در نظر گرفته شده است که باعث راحتی این افراد برای عبور و مرور شده است.

فضای سبز چشم نواز

در محوطه برج تهران، فضاهای سبز، درخت و درختچه، آبنما و پوشش گیاهی بسیار زیبایی وجود دارد. بنابراین نه تنها منظره پیش روی ساکنان برج در هر طبقه چشم نواز خواهد بود، بلکه پیاده روی و تردد در محوطه برج بسیار خوشایند و مطلوب خواهد بود.

واحدهای تجاری

در طبقه همکف برج واحدهای تجاری مختلف با کاربری بانک، رستوران، کافه، فروشگاه، مرکز خرید، کارواش و… وجود دارد. بنابراین به لطف واحدهای تجاری، ساکنان برج برای انجام اغلب امور روزانه خود نیازی به سفرهای درون شهری نخواهند داشت.

قیمت واحدهای برج تهران

برخلاف بسیاری از برج های شهر تهران که مالک های آن قصد فروش واحدهای خود را ندارند در حال حاضر در برج تهران واحدهایی هرچند معدود برای فروش موجود است. بعضی از نمونه واحدهای مسکونی از برج تهران که برای فروش موجودند، موراد زیر را شامل می شوند.

در حالت کلی برای خرید با اجاره واحد در برج تهران به دلیل وجود آسانسور تفاوت طبقات فرقی در متراژ واحد ایجاد نخواهد نمود. در نتیجه اگر با اختلاف قیمت روبرو شدید، علت آن را در تمیزی خانه، امکانات داخلی واحد و مواردی نظیر آن پیدا کنید.

در حال حاضر هیچ یک از واحدهای پنت هاوس یا سوئیت های برج تهران برای فروش، رهن یا اجاره قیمت گذاری نشده اند؛ بنابراین در صورتی که به فکر سکونت در چنین واحدهایی هستید، باید به سایت برج تهران مراجعه نموده و در بخش ویژه خرید، فروش، رهن یا اجاره سایت نام نویسی نموده و در نوبت انتظار بمانید. با توجه به اینکه در چنین معاملاتی باید مبالغ بالایی پرداخت کنید، توصیه می کنیم عجولانه تصمیم نگیرید و با صبر و حوصله بیشتری درباره برج های مختلف و واحدهای هریک تحقیق کنید. با یک انتخاب هوشمندانه می توانید احتمال پشیمانی را کاهش دهید.

امتیاز دهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 832

به "زندگی در بلندترین برج مسکونی تهران، برج تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در بلندترین برج مسکونی تهران، برج تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید