خبرنگاران هم افزایی در ستاد بازآفرینی بازار وکیل شیراز به تحول در این مجموعه می انجامد

به گزارش مجله نیلوفری، شیراز-خبرنگاران- معاون گردشگری، هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس با تاکید بر ضرورت تشکیل نشست های ستاد بازآفرینی بازار وکیل با حضور کسبه بازار، ابراز گفت: مشارکت تمام ذی نفعان در فرایند بررسی و رفع مسائل بازار وکیل، این مجموعه فرهنگی، تاریخی و تجاری را متحول خواهد کرد.

خبرنگاران هم افزایی در ستاد بازآفرینی بازار وکیل شیراز به تحول در این مجموعه می انجامد

بنا به گزارش دریافتی روز جمعه خبرنگاران، سید علی نقی طیب لقمانی امروز(بیست و چهارم امردادماه 99) در بازدید از تمام مسیرهای موجود بازار وکیل شامل بازار نو، بازار علاقه بندها، سرای مشیر، بازار مسگرها، بازار روح الله، اردو بازار، بازار وکیل جنوبی و وکیل شاقتصادی و همچنین باراندازها و گمرک بازار وکیل، بر تکمیل و گسترش اقدامات عمرانی و خدماتی این مجموعه تاکید کرد.

وی، با اشاره به اهمیت اقتصادی این بازار، ارزش املاک و تراکنش های تجاری مالکان، بیان نمود: انجام طرحی فوری بر اساس بهره گیری از معماری حرفه ای و با به کارگیری معماران زبده سنتی با مشارکت تجار و کسبه بازار، سبب اعتمادسازی متقابل بین مالکان، متولیان اداری و ناظر بازار خواهد شد و از تخریب بیشتر و بازسازی غیرعلمی پیشگیری خواهد کرد.

لقمانی، همچنین از سازمان ها و اداره های خدمات رسانی همچون میراث فرهنگی، آب، برق، مخابرات و آتش نشانی درخواست کرد در این زمینه با هم افزایی و براساس برنامه ریزی گام بردارند.

بازار وکیل شیراز 262 سال پیش به فرمان کریم خان زند بنا نهاده شد. ساخت این بنا از سال 1137 خورشیدی آغاز شد و تا سال 1156 توسعه و تکمیل آن به طول انجامید. گمان می رود کریم خان زند پس از بازدید از بازار قیصریه لار که به فرمان شاه عباس صفوی احداث شده بود، طرح آن را در شیراز ریخته است. این اثر در تاریخ هفدهم تیرماه 1351 با شمارهٔ ثبت 924 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1037

به "خبرنگاران هم افزایی در ستاد بازآفرینی بازار وکیل شیراز به تحول در این مجموعه می انجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هم افزایی در ستاد بازآفرینی بازار وکیل شیراز به تحول در این مجموعه می انجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید