خبرنگاران خریدوفروش امتیاز واحدهای مسکن ملی غیرقانونی است

به گزارش مجله نیلوفری، قم- خبرنگاران- مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به ممنوعیت هرگونه خرید یا فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، نسبت به بروز مسائل حقوقی برای خریداران و فروشندگان هشدار داد.

خبرنگاران خریدوفروش امتیاز واحدهای مسکن ملی غیرقانونی است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری در این زمینه افزود: بر اساس دستورالعمل های ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی هرگونه خرید یا فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن غیرقانونی است.

وی افزود: با توجه به آنالیز های میدانی و رصد فضای مجازی بعضی از شهروندان نسبت به خریدوفروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه اقدام ملی مبادرت می نمایند که این کار مسائل عدیده حقوقی را ایجاد نموده است .

وی ادامه داد: خریدوفروش این واحدها به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی بوده و در صورت مشاهده، ضمن لغو امتیاز متقاضیان، به وسیله مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک که در این فعالیت مشارکت دارند بنا بر مقررات برخورد خواهد شد.

صبوری اظهار داشت: داشتن یک برگه تاییدیه به هیچ وجه به معنی واجد شرایط بودن متقاضی و تحویل واحد به آن ها نیست.

وی به همشهریان توصیه کرد: به هیچ وجه نسبت به خریدوفروش امتیاز واحدهای مسکن ملی اقدام ننمایند، چون خسارت احتمالی متوجه خریداران و فروشندگان خواهد بود و این اداره کل هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت .

مجموع سهم مسکن های پیش بینی شده استان قم در برنامه جامع مسکن کشور 13 هزار و 200 واحد است که 10 هزار و 600 واحد در اراضی ملی، 2 هزار و 200 واحد در بافت های فرسوده و 400 واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت احداث می گردد.

در فاز اول طرح اقدام ملی چهار هزار و 400 متقاضی نام نویسی کردند که 2 هزار و 500 واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پنج پروژه زیتون 6 الی 10، محله 10 (اراضی 17 هکتاری) و اراضی 22 هکتاری مرکز محلات پردیسان ساخته می گردد.

کلنگ یک هزار و 800 واحد مسکونی اقدام ملی فاز اول نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 12 اسفندماه پارسال در این استان به زمین زده شد؛ این واحدها در اراضی 27 هکتاری واقع در ابتدای بلوار دانشگاه شهرک پردیسان قم احداث می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1478

به "خبرنگاران خریدوفروش امتیاز واحدهای مسکن ملی غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خریدوفروش امتیاز واحدهای مسکن ملی غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید