جزئیات برنامه های میهمان ویژه نمایشگاه کتاب، سفر 12 نویسنده و هنرمند ایتالیایی به ایران

به گزارش مجله نیلوفری، مدیر بخش بین الملل سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برنامه های غرفه میهمان ویژه این دوره را تشریح کرد.

جزئیات برنامه های میهمان ویژه نمایشگاه کتاب، سفر 12 نویسنده و هنرمند ایتالیایی به ایران

با تور بهاری عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

غلامرضا نوعی، مدیر بخش بین الملل سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در گفت وگو با خبرنگاران فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به برنامه های علمی و فرهنگی ایتالیا میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: همان طور که می دانید، ایتالیا در سی امین دوره از نمایشگاه کتاب تهران به عنوان کشور میهمان حضور دارد، پل ادبی میان دو کشور از چند ماه قبل با برگزاری نشست های تخصصی در ایران و ایتالیا شروع شده است و در راستای تبادلات فرهنگی دو کشور، 32 نفر که شامل مقامات عالی رتبه و 12 نفر نویسنده ادبی و هنری هستند در نمایشگاه تهران حضور یافته و نشست های مشترک با نویسندگان و فرهیختگان ایرانی برگزار می نمایند.

وی از برگزاری روز ایتالیا در روز آدینه پانزدهم اردیبهشت ماه اطلاع داد و گفت: غرفه میهمان ویژه روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1396 توسط مقامات ایتالیایی به همراه جمعی از اصحاب فرهنگ ایرانی افتتاح می گردد. در روز پنج شنبه، 14 اردیبهشت هیئت فرهنگی ایتالیا به موضوع درخشش قرون وسطا: داستان یک سوء تفاهم بزرگ با سخنوری الساندرو باربرو و کارلو چرتی می پردازد. در این روز همچنین موضوع موزه ایتالیا: شاهکارهای هنری و داستان آن ها با حضور ملانیا ماتزوکو و آیدین آغداشلو و کارشناسی خانم فلیچتا فرارو برگزار می گردد که در این برنامه به جذابیت و حقیقت هنر تصویرگری اشاره می گردد.

نوعی ادامه داد: نشست روز آدینه، 15 اردیبهشت غرفه ایتالیا به موضوع روشنایی لطیف: شعر ایتالیا در قرون 13 و 14 میلادی اختصاص دارد که با حضور والریو مارجلی و ایمان منسوب بصیری برگزار می گردد. این نشست با موضوع شعر و به مقایسه زیبایی پرمهر و لطافت شعر فلورانسی با سنت شاعران بزرگ پارسی می پردازد.همچنین اشعاری از حافظ به زبان ایتالیایی قرار است خوانده گردد. در این روز نشستی با عنوانموضوع هر نوباوه ای می تواند... با حضور میکله سِرا و همراهی نویسنده ای ایرانی برگزار می گردد.

مدیر بخش بین الملل توضیح داد: در روز شنبه، 16 اردیبهشت 1396 والریو ماسیمو مانفردی و کارلو چرتی پایکوبی باشکوه میان اسطوره و حقیقت را با آنالیز حقیقت تاریخ رم باستان و زمان به انتها رسیدن حقیقت و زمان شروع افسانه و همچنین گذشته و روایتی نو مورد بحث و گفت وگو قرار خواهند داد، و در ادامه زیبایی ساده پینوکیو: افسانه ای بدون مرز مورد آنالیز و تحلیل گوئیدو اسکرابوتولو و یک نویسنده ایرانی قرار خواهد گرفت و ادای دین خواهند نمود به یک رمان کلاسیکی که در سطح دنیا شناخته شده می باشد.

وی ادامه داد: در روزیک شنبه، 17 اردیبهشت 1396 مارکو بلپولیتی و آنتونیا شرکا به آنالیز ادبیات کلاسیک قرن بیستم ایتالیا و محبوبیت آن در ایران می پردازند و به ویژه آثار ایتالو کالوینو را مورد مطالعه قرار می دهند. همچنین در نشست واژه ها و چشم اندازها جانی بیوندیلو و کامران افشار نادری به آنالیز موضوع شهرهای آینده را چگونه خیال پردازی کنیم، می پردازند و به باز آفرینی فضای زیست در دو کلانشهر میلان و تهران می پردازند. در روز دو شنبه، 18 اردیبهشت 1396 لوکا نوولی و احسان رضایی بالندگی نوابغ کوچک: و موضوع علوم تجربی را چه چیزهای دوست داشتنی می نمایند؟ می پردازند. این نشست در مورد کتاب های علمی برای بچه ها و شرح علم برای بچه ها است.

نوعی به دیگر برنامه های غرفه ایتالیا اشاره نمود و توضیح داد: در روز سه شنبه، 19 اردیبهشت 1396 بئاتریچه مازینی و هدی حدادی نشستی با موضوع خیال پردازی به ما یاری می نماید تا رشد کنیم: داستان ها، رؤیاها و چشم اندازهایی برای خوانندگان فردا برگزار می گردد که تا به بحث و گفت وگو درباره بچه ها بازدیدنماینده از نمایشگاه کتاب تهران می پردازد.

وی توضیح داد: در روز چهارشنبه، 20 اردیبهشت، میکلا مورجا و محمد طلوعی با اجرای فلیچتا فرارو در نشستی با عنوان آینده درونی و آینده نزدیک معضل نوآوری و پژوهش های علمی ایتالیا و ایران را مورد آنالیز قرار می دهند و نیز چالش های جوامع را در رویایی با نوآوری مورد نقد و آنالیز قرار می دهند، همچنین مارچلو نردیس نوازنده پیانو و خواننده تنور و رامین صدیقی بل کانتو و قدرت موسیقی را توصیف می نمایند.

نوعی به آخرین برنامه غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران اشاره نمود و اضافه کرد: در روز پنج شنبه، 21 اردیبهشت 1396 مارکو پاستونزی و یک نویسنده از ایران در نشستی با عنوان در میان پیروان و قهرمانان: ورزش به مثابه افسانه ای حماسیورزش های فردی و تیمی را مورد آنالیز قرار می دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 673

به "جزئیات برنامه های میهمان ویژه نمایشگاه کتاب، سفر 12 نویسنده و هنرمند ایتالیایی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برنامه های میهمان ویژه نمایشگاه کتاب، سفر 12 نویسنده و هنرمند ایتالیایی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید