با آثار باستانی ایرانی موزه لوور آشنا شوید

به گزارش مجله نیلوفری، موزه لوور (Musée du Louvre) در شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده است. بیش از 35هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور نگهداری می گردد. موزه لوور یکی از بزرگ ترین موزه های دنیا است.

با آثار باستانی ایرانی موزه لوور آشنا شوید

موزه لوور از سال 1793 میلادی، تا امروزه به عنوان موزه عمومی فعال بوده است. تمرکز موزهٔ لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه ها در این موزه جای گرفته اند که از آن جمله می توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره نمود.

در مجموعه های مختلف این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تا کنون نگهداری می گردد، می توان گفت معروف ترین آثار هنری و تاریخی دنیا را در این موزه نگهداری می نمایند.این محل قبل از تبدیل به موزه یکی از کاخ های سلطنتی فرانسه بود. در پشت این کاخ باغ زیبایی به نام باغ تویلری وجود دارد و رو به روی باغ نیز میدان کنکورد قرار گرفته است.این مکان نزدیک خیابان معروف شانز الیزه است.

آثاری که در زیر مشاهده مینمایید قسمتی از مجموعه آثار باستانی ایرن در موزه لوور میباشند، هم اکنون بیش از 58 اثر باستانی کشور ایران در موزه لوور موجود میباشد که با کلیک بر این قسمت میتوانید تمامی آنها را در وب سایت رسمی موزه لوور مشاهده نمایید.

منبع: لست سکند
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 487

به "با آثار باستانی ایرانی موزه لوور آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آثار باستانی ایرانی موزه لوور آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید