طراحی لنداسکیپ ویلا: باغ ماژورل، یاقوت کبود مراکش

به گزارش مجله نیلوفری، باغ ماژورل مراکش

مراکش یا همان مغرب، کشوری است ساحلی در قاره آفریقا که دارای آب و هوایی نسبتا معتدلی است و با توجه به جاذبه های متعددی که دارد مکانی مجذوب نماینده برای بسیاری از گردشگران حرفه ای است. جاذبه ای که در این مطلب می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم، باغ ماژورل است. برخلاف بسیاری از که تصور می نمایند این کشور شرایط پرورش باغ را ندارد باید بگوییم که باغ ماژورل یکی از بهترین باغ های دنیا به شمار می رود. این باغ در سال 1947 میلادی تا کنون به روی عموم باز است و مسافران مراکش می توانند از آن تماشا نمایند؛ در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره باغ ماژورل مراکش خدمتتان توضیح دهیم.

طراحی لنداسکیپ ویلا: باغ ماژورل، یاقوت کبود مراکش

جهت دریافت خدمات طراحی لنداسکیپ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ ماژورل مراکش در زمره زیباترین باغ های دنیا قرار گرفته و مهمترین جاذبه گردشگری است که مسافران مقصد مراکش باید به بازدید از آن بروند. زمانی که به بازدید از باغ ماژورل مراکش می روید دریچه ای نو از فرهنگ و هنر مردمان شمال آفریقا به رویتان باز خواهد شد، بعلاوه محوطه این باغ بسیار زیباست و می تواند چند ساعتی شما را به خود مشغول کند. این باغ به وسیله فردی فرانسوی به نام ژاک ماژورل در سال 1924 ساخته شد و در سال 1947 میلادی برای بازدید عموم امکان پذیر شد. سازنده این باغ یک نقاش و هنرمندی واقعی بود که به علت بهبود مسائل قلبیش به مراکش رفته بود، وی همه تلاشش را کرد تا محل زندگیش که باغ ماژورل بود زیبا و دیدنی باشد. بنابراین ماژورل یک خانه معمولی بوده که هنرمندی قهار آن را به شکل امروزی در آورده است و به عنوان یکی از جاذبه های مراکش برشمرده بشود.

خانه ای که هنرمند این باغ ژاک ماژورل در آن زندگی می کرد همچنان حفظ شده است و به عنوان موزه مردم شناسی در مراکش کاربرد دارد. نکته جالبی که در خصوص این موزه می توان گفت این است که ژاک سعی نموده بود که خانه اش شبیه به دیگر خانه های مراکش باشد و از آن جایی که مراکش یک کشور مسلمان نشین است، نشانه هایی از معماری اسلامی در آن به کار برده شده است. امروزه در ساختمان خانه او وسایلی چون منسوجات دست ساز آفریقایی، انواع سنگ و سرامیک ها و جواهرات و وسایل تزئینی دست ساز قرار داده اند و آن را به موزه ای فوق العاده تبدیل نموده اند ه می توانیم به راحتی از آن بازدید کنیم.

قسمت های مختلف باغ ماژورل

مساحت باغ ماژورل 10هزار مترمکعب بوده و پر از گل و گیاهان بسیار دیدنی و خوشبویی است که در قسمت های مختلف عمارت ماژورل قرار گرفته است. این باغ تنها برای انسان ها مجذوب نماینده نیست، بلکه برای پرنده های گوناگون هم شرایط مساعدی وجود دارد تا بتوانند زندگی نمایند، در این باغ حدود 15 نوع پرنده زندگی می نمایند که با آوازشان گردش تان را لذت بخش تر می نمایند. به صورت کلی می توان باغ های ماژورل را به 13 قسمت مختلف تقسیم کرد که شامل موارد زیر می شوند:

  • آبنمای ورودی
  • حوضچه ورودی
  • باغچه کاکتوس
  • کتابفروشی ماژورل
  • گالری عشق
  • بوتیک یا فروشگاه ماژورل
  • کافه
  • استخر نیلوفر آبی
  • باغ درختان نخل
  • یادواره ایو سنت لوران
  • باغ بامبو در باغ ماژورل
  • عمارت کلاه فرنگی
  • موزه بربر

تمامی این 13 مورد در محوطه این باغ قرار گرفته است که بازدیدنمایندگان با پیاده روی در این باغ می توانند آن ها را ببینند. مردم مراکش این باغ را پناهگاهی برای آرامش می شناسند و چیزی غیر از این هم نیست چرا که با بازدید از این باغ می توانید آرامشی دست نیافتنی برسید تمامی باغ پر است از درختان سرسبز که با صدای پرندگان ترکیب شده است و جلوه بی نظیری را به وجود آورده است. همینطور که پیاده روی در این باغ را ادامه می دهید به موزه باغ می رسید. نام این موزه بربر است که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

موزه باغ ماژورل

یکی از پر بازدیدترین قسمت های باغ ماژورل مراکش موزه ای است به نام بربر که می توانید هنگامی که به این باغ رفتید از آن دیدن کنید. در گذشته بربرها با نام آمازیغ هم در متون تاریخی نوشته است که از آن ها یاد می شده است جزء بومیان شمال آفریقا بودند و هنوز هم نوادگانشان در این محدوده زندگی می نمایند. اینجا از قسمت های نوساز باغ است که در سال 2001 میلادی به ماژورل افزوده شد. موزه بربر را برای بزرگداشت و شناساندن تمدن این مردم به ماژورل افزودند. در این موزه نقاشی های نفیسی که خود ژاک کشیده بود یا طی سال های مختلف به او هدیه داده شده بود جمع آوری شده اند. مضمون اغلب این آثار بربرها هستند.

قسمت های مختلف موزه بربر باغ ماجورل

  • صنایع دستی داخلی

در این موزه می توانید انواع صنایع دستی که اقوام مختلف در مراکش هنرمندانه ساخته بوده اند را دیدن کنید. از جمله آن ها می توان به انواع لوازم از جنس چوب، چرم، سفال و فلز نیز اشاره نمود.

  • جواهر

روستایی های مراکش برخی از سنگ ها و برخی از وسایل تزیینی را عامل بازکردن بخت، رشد اقتصادی و … می دانند. به همین دلیل آن ها از دیرباز این اشیا را می ساختند و استفاده می کردند.

  • لباس و وسایل ضروری

در آن موقع بربرها به صورت کوچ نشینی زندگی می کردند و بیشتر لباس هایی که می پوشیدند را خودشان تهیه می کردند که می توانید این موزه آن ها را ببینید.

دسترسی به باغ ماژورل مراکش

ساعت های کار: 8:00 تا 17:30

آدرس: Jardin Majorelle, Avenue Yacoub el Mansour, Marrakesh, Morocco

جهت بازدید از این باغ باید با استفاده از تاکسی هایی که در سطح شهر هستند به سمت ماژورل بروید.

برای بازدید نمایندگانی که شرایط اقتصادی خوبی ندارند وروری این باغ رایگان است و می توانند به مجانی از آن دیدن نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1830

به "طراحی لنداسکیپ ویلا: باغ ماژورل، یاقوت کبود مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لنداسکیپ ویلا: باغ ماژورل، یاقوت کبود مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید