ایستگاه جدید پسماند بجنورد درگیر حواشی ، اهالی روستاهای اطراف معترض هستند

به گزارش مجله نیلوفری، ایستگاه میانی دفن زباله بجنورد در حالی در محل جدید کلنگ زنی شد که اهالی روستا های اطراف به این تصمیم معترض هستند.

ایستگاه جدید پسماند بجنورد درگیر حواشی ، اهالی روستاهای اطراف معترض هستند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از بجنورد؛ ایستگاه میانی دفن گاه زباله بجنورد سال هاست به عنوان یکی از مسائل اساسی این شهر مطرح می گردد؛ مسئله ای که همیشه بخشی از مردم شهر را به دلیل نامناسب بودن محل دفن زباله به شدت آزار می دهد، از این رو مسئولان مکان جدیدی را برای این امر اختصاص دادند.

محل جدید که در فاصله 5 کیلومتری از چند روستا واقع شده است نیز، مورد نقدها و اعتراض بسیاری از مسئولان و شهروندان نهاده شد. بعضی از اعضای شورای شهر انتخاب مکان جدید را شروع مسئله ای جدید دانستند. مردم روستا های هدف نیز به شکل های گوناگون اعتراض خود را به این موضوع بیان کردند.

بیشتر بخوانید:

  • ناتوانی مسئولان برای معین محل دفن زباله های بجنورد/ شورای تامین نیز به ماجرا ورود کرد!

با این وجود، پس از کش و قوس های فراوان، هفته گذشته ایستگاه میانی پسماند بجنورد کلنگ زنی شد.

بهترین تصمیم را گرفته ایم

محسن محمدی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: احداث ایستگاه میانی جدید پسماند در بجنورد خدمتی مهم به مردم منطقه گلستان شهر و روستای علی آباد بجنورد است که طی سالیان گذشته به شدت در رنج اثرات ایستگاه فعلی بودند.

محمدی ادامه داد: متأسفانه منطقه باباموسی که اکنون محل دفن نهایی زباله بجنورد محسوب می گردد نیز، ظرفیت های گسترده ای در موضوعات گردشگری و سایر امور دارد، اما اکنون با زباله ها پوشانده شده؛ که باید این دفنگاه زباله نیز به محل جدید خود انتقال پیدا کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی با تأکید بر اینکه احداث ایستگاه میانی پسماند، مقدمه ای برای انتقال دفنگاه زباله مرکز استان است، تاکید نمود: تمام مطالعات لازم از جمله جنس خاک، باد غالب، فاصله از محل های سکونت در جانمایی انجام شده و اکنون کمتر از 20 درصد اقدامات عمرانی دفنگاه برای افتتاح باقی مانده است.

وی اضافه نمود: در دفنگاه جدید بجنورد، شیرابه ها در حوضچه مخصوص خود جمع می گردد و از نظر زیست محیطی نیز تأیید های لازم آن گرفته شده است.

محمدی همچنین با اشاره به وجود حساسیت نسبت به عنوان دفنگاه زباله در هر منطقه ای گفت: این منطقه براساس مطالعات صورت گرفته بهتری محل برای اجرای دفنگاه زباله بجنورد است. بر این اساس هیچ گونه مسئله ای برای نجف آباد و ینگه قلعه، دفنگاه و ایستگاه میانی ایجاد نمی کند.

وی احداث کارخانه کمپوست جدید بجنورد را فاز 2 دفنگاه زباله مرکز خراسان شمالی دانست و گفت: این کارخانه در کنار دفنگاه جدید احداث می گردد.

معاون استاندار خطاب به مردم: سد راه توسعه اید

اما این تصمیم حواشی ریز و درشت زیادی را در پی داشت. مردم روستا های ینگه قلعه نظراتی مخالف نظر معاون استاندار داشتند. آن ها این محل را بسیار نامناسب دانستند و معتقدند مسائل زیادی را به وجود می آورد.

از این رو در محل کلنگ زنی تجمع کردند. تجمعی که به درگیری لفظی با معاون عمرانی استاندار انجامید. معاون استاندار در این درگیری اهالی روستا را مزاحم توسعه خواند و از آن ها خواست جلوی توسعه شهر را نگیرند.

مردم روستا نیز مدعی اند زمین محل ایستگاه میانی دفن زباله در مالیکت دولت نیست و به زور از آن ها گرفته شده. علاوه بر این، نزدیکی محل انبار زباله ها با روستا ها، دیگر موضوع مهمی است که باعث ورود بوی نامطبوع به روستا می گردد و جای اعتراض اهالی است.

نامه ای به مسئولان استان / تجدید نظر کنید

اعتراض مردم از یک طرف و اصرار مسئولان از طرف دیگر، باعث شد شورای روستا های ینگه قلعه، کلاغ آشیان، حمید، برج، کلاته یاور و باباامان طی نامه ای به مسئولان استانی اعتراض خود را بیان نمایند.

شورای این روستا ها در نامه، ضمن اعتراض به رفتار نامناسب معاون استاندار، نسبت به جلوگیری از ورود اهالی روستا به محل دفن گاه انتقاد کردند.

اینک طبق گفته معاون استاندار، کمتر از 20 روز کار اجرایی برای شروع کار ایستگاه میانی دفن زباله بجنورد باقی مانده؛ اما مردم همچنان معترض هستند، زیرا بخشی از آرامش و آسایش خود را در خطر می بینند.

در خبرهای بعدی به دنبال ارتباط با مسئولان مربوطه اعم از استاندار و یا امام آدینه، رئیس کل دادگستری هستیم تا موضوع را بیشتر آنالیز کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1082

به "ایستگاه جدید پسماند بجنورد درگیر حواشی ، اهالی روستاهای اطراف معترض هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه جدید پسماند بجنورد درگیر حواشی ، اهالی روستاهای اطراف معترض هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید