افزایش محسوس دما در کشور تا اواسط هفته آینده

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش محسوس دمای هوا تا روز دوشنبه (پانزدهم فروردین ماه) در سطح کشور اطلاع داد و گفت: از امروز(آدینه، دوازدهم فروردین ماه) تا پنج روز آینده در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار پیش بینی می گردد.

افزایش محسوس دما در کشور تا اواسط هفته آینده

صادق ضیاییان در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری از امروز(آدینه، دوازدهم فروردین ماه) تا پنج روز آینده در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار پیش بینی می گردد. بعلاوه دمای هوا تا روز دوشنبه (پانزدهم فروردین ماه) در سطح کشور به طور محسوسی افزایش می یابد.

وی افزود: به ویژه دمای هوا از امروز تا دوشنبه با توجه به وزش گرمباد، در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین 7 تا 12 درجه افزایش و سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر همراه با احتمال بارش پراکنده، به همین میزان کاهش می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه سرعت وزش باد شنبه در شمال و نوار شرقی سیستان و بلوچستان و منطقه های از هرمزگان، دوشنبه در شمال غرب و غرب و سه شنبه در دامنه های جنوبی البرز، جنوب غرب، شرق و جنوب شرق افزایش می یابد گفت: در بعضی نقاط سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، هرمزگان و جنوب خوزستان با احتمال خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

ضیاییان افزود: خلیج فارس، به ویژه در سواحل بوشهر و غرب تنگه هرمز، از بعدازظهر آدینه تا بعدازظهر شنبه مواج است.

وی بعلاوه شرایط جوی مرکز طی سه روز آینده را پیش بینی و اظهار کرد: تهران امروز، آدینه آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد، در بعدازظهر نیمه ابری با احتمال وزش باد شدید و در شب صاف تا قسمتی ابری با گاهی وزش باد را تجربه خواهد نمود و دمایش بین 11 تا 24 درجه سانتیگراد متغیر است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: فردا، شنبه و در روز طبیعت، تهران در روز قسمتی ابری، به تدریج ابری و در شب نیمه ابری است و دمای هوا در کمترین و بیشترین حالت خود بین 13 تا 26 درجه سانتیگراد است. پس فردا، شنبه نیز تهران قسمتی ابری گاهی نیمه ابری بوده و با وزش باد همراه است و دمای هوا با کمی افزایش در کمترین و بیشترین حالت خود بین 15 تا 28 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1917

به "افزایش محسوس دما در کشور تا اواسط هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش محسوس دما در کشور تا اواسط هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید