تبادل نظر رئیس جمهور فرانسه با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله نیلوفری، امانوئل مکرون در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان و الهام علی اف، خواهان توقف درگیری ها در منطقه قره باغ شد.

تبادل نظر رئیس جمهور فرانسه با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارشبه نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه خواهان میانجیگری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد.

بنابر اعلام کاخ الیزه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز آدینه با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان، درباره شرایط منطقه جدایی طلب قره باغ مصاحبه کرد و به آن ها پیشنهاد از سرگیری مذاکرات را داد.

کاخ الیزه با انتشار بیانیه ای بیان کرد: مکرون ضمن تکرار تقاضای خود مبنی بر برقراری آتش بس، پیشنهاد از سرگیری فرآیند مذاکرات در چارچوب گروه مینسک را عنوان کرد. اقدامات برای از سرگیری این مذاکرات از همین امشب شروع می شوند.

امانوئل مکرون در این مصاحبه ها به دو خبرنگار روزنامه لوموند نیز اشاره نمود که بر اثر یک بمباران مجروح شده اند. این دو خبرنگار روز آدینه به ایروان، پایتخت ارمنستان منتقل شدند.

از اوایل دهه 1990 آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده اند. آخرین درگیری های مسلحانه در ماه ژوئیه شروع شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند.

گفته می گردد در جدال 32 ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تا به امروز بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده اند.

منطقه ارمنی نشین ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال 1994 میلادی به کنترل نیرو های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام جمهوری قره باغ کوهستانی به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور های دنیا حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1056

به "تبادل نظر رئیس جمهور فرانسه با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل نظر رئیس جمهور فرانسه با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید