گربه ها می توانند کرونا بگیرند و منتقل نمایند

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران: آنالیز جدید پژوهشگران چینی نشان می دهد گربه ها می توانند ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل نمایند و به تمام علائم بیماری کویید 19 دچار شوند.

گربه ها می توانند کرونا بگیرند و منتقل نمایند

ویروس کرونا برای نخستین بار از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و اکنون با گذشت چند ماه میزان مبتلایان به این ویروس همه گیر به بیش از 1 میلیون نفر رسید که متاسفانه بیش از 50 هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. در این بین نگرانی های زیادی مبنی بر اینکه آیا حیوانات نیز به بیماری کویید 19 مبتلا می شوند ایجاد شده است که به همین دلیل پژوهشگران موسسه تحقیقاتی هاربین وترنری (Harbin Veterinary Research Institute) چین در جدیدترین آنالیز های خود دریافتند که گربه ها می توانند کروناویروس را به یکدیگر منتقل نمایند.

ابتلا گربه ها به ویروس کرونا

بر اساس آنالیز جدید محققان چینی گربه ها نیز می توانند به این ویروس مبتلا شوند و حتی این ویروس را به سایر گربه ها منتقل نمایند. طبق این گزارش، ویروس کرونا توسط قطرات تنفسی میان گربه ها منتقل می گردد، اما احتمال ابتلای مرغ ها، خوک ها، سگ ها و اردک ها به این بیماری بسیار پایین است. در این گزارش آماده است یک فرد بلژیکی که به بیماری کویید 19 مبتلا شده بود، پس از یک هفته گربه خانگی این فرد نیز به علائمی، چون مسائل تنفسی، استفراغ و اسهال دچار شد که محققان دانشگاه لیژ بلژیک با انجام آزمایش متوجه شدند این گربه به کرونا مبتلا شده است.

در همین رابطه اریک فیور (Eric Fèvre) مطرح کرد: آن دسته از افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند و با آن ها تماس دارند، می بایست پس از تماس با آن ها نکات بهداشتی، چون شستن دست ها را رعایت نمایند. همچنین اگر خود صاحبان حیوانات خانگی نیز به کرونا مبتلا شدند، باید از تماس صمیمانه با آن ها پرهیز نمایند.

منبع: theguardian

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 941

به "گربه ها می توانند کرونا بگیرند و منتقل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گربه ها می توانند کرونا بگیرند و منتقل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید