پیام های جداگانه غنی و عبدالله به مناسبت سالروز تجاوز شوروی به افغانستان

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس جمهوری افغانستان طی پیامی به مناسبت بیست و هفتم دسامبر؛ چهلمین سالروز تجاوز اتحاد جماهیر شوروی به این کشور گفت این روز سرآغاز یک فصل سخت برای مردم و کشور بود. رئیس اجرایی افغانستان نیز 27 دسامبر سالروز تجاوز شوروی به این کشور را سرآغاز جنگ های 40 ساله دانسته و بیان نمود: با گذشت چهار دهه هنوز هم مردم ما قربانی می دهند.

پیام های جداگانه غنی و عبدالله به مناسبت سالروز تجاوز شوروی به افغانستان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان امروز (جمعه) طی پیامی به مناسبت بیست و هفتم دسامبر چهلمین سالروز تجاوز اتحاد جماهیر شوروی به این کشور تاکید کرد: مردم افغانستان از روز ششم دی 1358 خاطره تلخی در ذهن دارند. این روز سرآغاز یک فصل سخت برای مردم و کشور به شمار می رود. شماری از هموطنان عزیز ما جان خود را برای دفاع از ارزش های معنوی و تمامیت ارضی از دست داده و شماری دیگر راهی دیار هجرت شدند .

وی در این پیام اضافه نمود: مقاومت، فداکاری و مجاهدت مردم کشور، جلوه های باشکوهی را در تاریخ ثبت کرده است. این مقاومت که مردم نقش محوری داشتند، سبب شد تا شوروی سابق به حقانیت جهاد مردم پی ببرد و افغانستان را ترک کند.

اشرف غنی در ادامه این پیام بر حفظ ارزش های جهاد مردم این کشور علیه شوروی سابق تاکید و اظهار کرد: جهاد مردم کشور درس های مهمی مانند آزادی خواهی، استقلال و فداکاری را برای نسل های امروز به میراث گذاشته است.

رئیس اجرایی افغانستان 27 دسامبر سالروز تجاوز شوروی به این کشور را سرآغاز جنگ های 40 ساله دانسته و گفت: با گذشت چهار دهه هنوز هم مردم ما قربانی می دهند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان طی پیامی به مناسبت چهلمین سالروز حمله شوروی سابق به این کشور گفت: ششم دی (27 دسامبر 1979) مصادف است با سالروز تجاوز اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان و سرآغاز جهاد علیه اشغال و جنگ های خونین در تاریخ معاصر کشور است.

وی تاکید کرد: 6 جدی (دی) در تاریخ سیاسی کشور، یک روز سیاه و نامیمون به شمار می رود و سرآغاز جنگ های چهل ساله در کشور است. متاسفانه با گذشت چهار دهه از این تجاوز، هنوز جنگ و درگیری در کشور ادامه دارد و از مردم ما قربانی می گیرد.

وی اضافه نمود: چهل سال قبل، نیروهای اشغالگر شوروی سابق با تجاوز به کشور، خلاف تمام موازین بین المللی و انسانی افغانستان را اشغال کردند و حکومت دست نشانده خود را بر مردم آزاده ما تحمیل کردند.

عبدالله با تاکید بر اینکه هجوم نیروهای شوروی سابق به افغانستان و حمله بر دین و مقدسات کشور باعث قیام و جهاد سراسری مردم قهرمان کشور شد، مطرح کرد: مردم افغانستان با دست خالی اما با ایمان و توکل به خداوند یکی از ماندگارترین قیام ها و مقاومت های آزادی خواهانه و مبارزه علیه اشغال را در تاریخ معاصر رقم زدند. مردم در این راه قربانی های فراوانی داده و متحمل خسارات زیادی شدند. صدها هزار نفر به شهادت رسیدند، هزاران تن معلول شدند و ملیون ها انسان مجبور به هجرت شدند اما به رغم این همه قربانی های بی شمار تسلیم زور و اشغال نشده و تا رسیدن به قله های پیروزی به مبارزه خود ادامه دادند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 591

به "پیام های جداگانه غنی و عبدالله به مناسبت سالروز تجاوز شوروی به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام های جداگانه غنی و عبدالله به مناسبت سالروز تجاوز شوروی به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید