واکنش پمپئو به تحولات لبنان

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان، رهبران سیاسی این کشور را به ایجاد دولتی جدید که جوابگوی نیازهای مردم باشد، فراخواند.

واکنش پمپئو به تحولات لبنان

وی در این باره مدعی شد: تظاهرات های صلح آمیز و ابراز وحدت ملی که طی 13 روز گذشته شاهد بودیم؛ پیامی واضح را ارسال کرد مبنی بر اینکه مردم لبنان دولتی کارآمد و مؤثر و همچنین اصلاح اقتصادی می خواهند و خواستار خاتمه فساد اقتصادی هستند.

گفتنی است سعد الحریری عصر سه شنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا استعفای خود را تقدیم میشل عون رئیس جمهور لبنان کرد و بدون هیچ گونه اظهارنظری کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد.

دفتر میشل عونرئیس جمهور لبنان، در نخستین واکنش به استعفای نخست وزیر این کشور گفته است که رئیس جمهور فعلا درخواستی برای تشکیل کابینه جدید (کابینه سرپرستی) نخواهد داشت.

یک منبع وابسته به دفتر رئیس جمهوری لبنان در عین حال اعلام کرده او در حال مطالعه نامه استعفای سعدحریری است.

حریری پیش از حضور در کاخ ریاست جمهوری لبنان، در سخنانی اعلام کرده بود که من در طی مدت گذشته تلاش کردم که راهی بیابم و به ندای مردم گوش کنم و حامی کشور باشم و امروز به بن بست رسیدم. وی افزود: به کاخ بعبدا برای تقدیم استعفایم به میشل عون رئیس جمهور می روم.

حریری از همه لبنانی خواست که حامی ثبات داخلی باشند و مانع از بحرانی شدن اوضاع اقتصادی شوند.

وی خطاب به سیاستمداران گفت: وظیفه ما پیشگیری از فروپاشی اقتصاد و حمایت از لبنان در آتش مسائل است. مناصب گذری هستند و مهم کرامت و سلامت کشور است.

طبق قانون اساسی لبنان رئیس جمهور می تواند که با استعفای حریری مخالفت کند یا از وی بخواهد که دست نگه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 443

به "واکنش پمپئو به تحولات لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پمپئو به تحولات لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید