واکنش مقتدی صدر به نخست وزیری علاوی

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از النهرین، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق به نخست وزیری محمد توفیق علاوی واکنش نشان داد.

واکنش مقتدی صدر به نخست وزیری علاوی

وی اعلام نمود: امروز در تاریخ عراق ثبت خواهد شد. ملت نخست وزیر را انتخاب کرد نه گروههای سیاسی و این گام مهمی است که آینده را تقویت می نماید. ما امروز بر ادامه تظاهرات مسالمت آمیز ملزم هستیم تا فرایند کابینه تکمیل مستقل برگرفته از مردم تکمیل گردد.

مقتدی صدر اعلام کرد: امیدواریم که برادر علاوی تسلیم فشارهای خارجی و داخلی نگردد و برنامه هاش را تعیین کند و در آغاز انتخابات زودهنگام عجله کند و به دنبال حاکمیت عراق و استقلال آن باشد تا صندلی عراق حفظ گردد.

رهبر جریان صدر گفت: امیدوارم که مکلف شدن محمد علاوی برای تشکیل کابینه مقبول و خوشایند مردم واقع گردد و صبر پیشه نمایند و به خط مشی مسالمت آمیز در تظاهرات برای عراق ادامه دهند و اگر در تشکیل کابینه شکست بخورد ما با مردم ضد طایفه گری و حزب گرایی و فساد هستیم. در آخر تشکر از خدا، تشکر از مرجعیت، تشکر از ملت و تشکر از رئیس جمهوری.

این در حالی است که محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق اعلام نمود: اگر نتوانم خواسته های مردم عراق را برآورده سازم از سمت نخست وزیری کنار می روم و این وعده من به عراقیهاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 675

به "واکنش مقتدی صدر به نخست وزیری علاوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مقتدی صدر به نخست وزیری علاوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید