ناکامی وزرای اروپایی در دستیابی به توافق در پذیرش پناهجویان

به گزارش مجله نیلوفری، نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا در زمینه چگونگی پذیرش پناهجویان در دریای مدیترانه و سیاست های مهاجرتی بی نتیجه سرانجام یافت.

ناکامی وزرای اروپایی در دستیابی به توافق در پذیرش پناهجویان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی نشست روز پنجشنبه وزرای کشور اتحادیه اروپا که در فنلاند برگزار گردید، کشورهای اروپایی نتوانستند در زمینه توقف اختلافات در زمینه سیاست های مهاجرتی به اتحادیه اروپا و پذیرش پناهجویان در دریای مدیترانه به اتفاق نظر برسند. موضوع اینکه چه کشوری باید مسئولیت پناهجویان جدید را بر عهده بگیرند هم مهمترین مسئله ای است که همچنان درباره آن اختلاف نظر وجود دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، کریستف کاستنر وزیر کشور فرانسه که در جریان ناآرامی ها فرانسه و جنبش جلیقه زردها، نام وی بر سر زبان ها افتاد درباره جلسه دیروز گفت: دیدگاه ها بسیار مختلف بودند. بسیاری از وزرا با ورود پناهجویان به کشور مخالفت کردند. تعدادی از شرکت کنندگان ابراز همدردی کردند و بسیاری از آنها هم درباره شماری از پناهجویانی که می خواهند وارد کشور شوند، ابراز نگرانی کردند.

وزیر کشور فرانسه همچنین گفت که وی میخواهد هفته آینده با حضور حدود 15 عضو از اتحادیه اروپا، نشستی را به این منظور در پاریس میزبانی کند.

هورست زیهوفر وزیر کشور آلمان هم پیش از نشست گفت که وی امیدوار است که در زمینه دستیابی به توافق موقت در زمینه تقسیم پناهجویان میان کشورهای عضو به دست آید. وی در عین حال درباره اینکه بتوان طی یک روز به این توافق رسید، ابراز تردید کرد.

دیمیتریس آوراموپولوس کمیسیر مهاجرت اتحادیه اروپا با کم اهمیت جلوه دادن عدم دستیابی به توافق، درباره نشست دیشب گفت: ما یک طوفان مغزی (بحث شدید) داشتیم ک بسیار اثرگذار بود.

از شروع ورود موج پناهجویان به اروپا، این مسئله همیشه یکی از چالش های کشورهای اروپایی بوده است. طبق قوانین دوبلین، مهاجران اولین بار به هر کشوری که وارد شوند، آن کشور باید به درخواست پناهندگی آنها رسیدگی کند.

این موضوع باعث شده است که بیشتر کشورهای حاشیه دریای مدیترانه با مشکل روبرو شوند. ایتالیا از جمله کشورهایی است که علیه پذیرش پناهجویان موضع گیری نموده است.ماتئو سالوینی معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا چندی پیش ضمن تعطیل کردن یکی از اردوگاه های پناهجویان، تمایل دارد با استفاده از کشتی جنگی و گشت هوایی پناهجویان را از خاک کشورش دور نگه دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 163

به "ناکامی وزرای اروپایی در دستیابی به توافق در پذیرش پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی وزرای اروپایی در دستیابی به توافق در پذیرش پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید