متهم شدن آنگ سان سو چی به فساد گسترده

به گزارش مجله نیلوفری، آنگ سان سو چی به دریافت 600 هزار دلار و چند کیلو طلا رشوه و سوءاستفاده از موقعیت خود و افشای اسراء دولتی متهم شده است.

متهم شدن آنگ سان سو چی به فساد گسترده

به گزارش خبرنگاران به نقل از­ ­­خبرگزاری صدا و سیما؛ آنگ سان سو چی رهبر سابق میانمار که در کودتای نظامی اول فوریه سرنگون شد، رسما به فساد متهم شده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه از رانگون، آنگ سان سو چی که عملا دولت غیرنظامی میانمار را تا پیش از کودتا اداره می کرد، به ویژه به دریافت 600 هزار دلار و چند کیلو طلا رشوه و سوءاستفاده از موقعیت خود متهم شده است.

آنگ سان سو چی پیش تر برای شش اتهام دیگر از در اختیار داشتن غیرقانونی تاکی واکی تا نقض قانون مربوط به اسرار حکومتی تحت پیگرد قرار گرفته بود.

میانمار Myanmar از کشور های آسیای جنوب شرقی است. میانمار از شمال شرقی با چین، از شرق با لائوس، از جنوب شرقی با تایلند، از غرب با بنگلادش و از شمال غربی با هند مرز مشترک دارد و از جنوب غربی با خلیج بنگال و از جنوب با دریای آندامان محصور است. میانمار دومین کشور عظیم آسیای جنوب شرقی است.

در سال 1824 برمه توسط بریتانیا اشغال و ضمیمه حکومت هند، مستعمره بریتانیا شد. در سال 1937 بریتانیا برمه را به همراه منطقه آراکان که اکنون به آن راخین نیز می گویند، مستعمره ای جدا از حکومت هند خواند و آن را برمه بریتانیا نام نهاد.

تا اینکه در سال 1948 بریتانیا اجازه داد تا برمه استقلال یابد و از آن موقع به میانمار تغییر نام یافت. میانمار طبق آخرین آمار بدست آمده از جمعیتی بالغ بر 55 میلیون نفر برخوردار است. 70درصد میانمار بودایى هستند. در سال 1982 قانون حقوق شهروندی به تصویب رسید که به واسطه این قانون از میان 144 اقلیت موجود در میانمار 135 اقلیت حق شهروندی دریافت کردند و 9 دسته از اقوام اقلیت از حق شهروندی محروم شدند که عظیم ترین این اقلیت ها، قوم روهینگیاست.

روهینگیا 4% جمعیت میانمار را تشکیل می دهند و بیشتر در ایالت راخین در سواحل غربی میانمار ساکن هستند. آمار رسمی جمعیت روهینگیا 6 میلیون نفر است، اما طبق آمار غیر رسمی جمعیت این قوم که صد در صد آن ها مسلمان هستند به 8 میلیون نفر می رسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1555

به "متهم شدن آنگ سان سو چی به فساد گسترده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متهم شدن آنگ سان سو چی به فساد گسترده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید