عمران خان: همه طرف ها برای کاهش خشونت ها در افغانستان کوشش نمایند

به گزارش مجله نیلوفری، نخست وزیر پاکستان در تماس با رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد که همه طرف ها باید برای کاهش خشونت ها و برقراری آتش بس در افغانستان کوشش نمایند.

عمران خان: همه طرف ها برای کاهش خشونت ها در افغانستان کوشش نمایند

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان درباره فرایند جاری مذاکرات بین الافغانی و تقویت روابط دو کشور گفت وگو کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

درحالی که هیئت سیاسی طالبان برای ملاقات با مقامات پاکستانی در اسلام آباد حضور دارد، عمران خان گفت: ارتباط پاکستان با همه ذی نفعان افغان بخشی از کوشش های تسهیل نماینده اسلام آباد برای اطمینان از پیشرفت به سوی یک توافق سیاسی فراگیر و جامع است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر پاکستان در رشته توئیتی نوشت که ملاقات کمیسیون سیاسی طالبان نیز در همین زمینه است و از همه طرف های افغان خواست تدابیری را برای کاهش خشونت اتخاذ نمایند که منجر به آتش بس گردد.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز پس از ملاقات با هیئت طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان تصریح نموده بود: مسئولیت کاهش خشونت ها را نمی توان تنها بر دوش طالبان گذاشت، همه طرف ها باید در این زمینه نقش بازی نمایند.

وی همچنین گفت که خشونت ها در افغانستان دلایل متعددی دارد و توضیح داد که طالبان جدیت و تمایل خویش را برای صلح نشان داده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1262

به "عمران خان: همه طرف ها برای کاهش خشونت ها در افغانستان کوشش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: همه طرف ها برای کاهش خشونت ها در افغانستان کوشش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید