سفیر چین در آمریکا جنگ سرد جدید میان دو کشور را رد کرد

به گزارش مجله نیلوفری، سفیر چین در آمریکا در مراسمی بیان کرد روابط میان دو کشور پیشرفتی تاریخی داشته و وقوع جنگ سرد جدید میان پکن و واشنگتن را رد کرد.

سفیر چین در آمریکا جنگ سرد جدید میان دو کشور را رد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کوی تیانکای سفیر چین در واشنگتن گفت، گفت وگوهای راهبردی میان دو کشور باید تقویت گردد و دو کشور دیدگاهی منطقی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

به نوشته روزنامه شانگهای دیلی، تیانکای سه شنبه در مراسم شروع سال نوی چینی در محل سفارت این کشور در آمریکا گفت از زمان برقراری روابط میان این دو کشور، پیشرفتی تاریخی در مناسبات آن ها حاصل شده است.

به گفته تیانکای، این روابط دو جانبه منافع زیادی برای چین و آمریکا داشته و به ارتقای سعادت و ثبات دنیای یاری می نماید. وی همچنین ادعاهای موجود درباره شروع جنگ سرد جدید بین دو کشور را رد کرد.

سفیر چین در آمریکا اضافه کرد: تا زمانی که دو طرف به صندلی، حق حاکمیت و منافع اصلی یکدیگر احترام بگذارند، هیچ دشواری وجود ندارد که نتوان بر آن چیره شد.

او همچنین هدف مرحله اول توافق تجاری با آمریکا را رفع کردن نگرانی های دو طرف بیان کرد که نشانگر احترام متقابل بوده و ثمره مشورت در شرایط و صندلیی برابر است.

تیانکای تأکید کرد امضای این توافق در خدمت منافع چین، آمریکا و به طور کلی، دنیا خواهد بود.

وی پیشنهاد کرد چین و آمریکا باید از فرصت استفاده نموده و اجماع راهبردی به دست آمده توسط رهبران دو کشور را به طور صادقانه عملی نمایند. آن ها باید درک عدم درک صحیح و محاسبات غلط خود را کاهش داده و به شکلی مناسب، تفاوت های خود را مدیریت نمایند تاروابط خود را بر پایه هماهنگی، همکاری و ثبات بسازند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 540

به "سفیر چین در آمریکا جنگ سرد جدید میان دو کشور را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در آمریکا جنگ سرد جدید میان دو کشور را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید