رییس جمهور ارمنستان خواهان استعفای دولت پاشینیان شد

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران : رییس جمهور ارمنستان روز دوشنبه خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور و استعفای کابینه دولت این کشور شد.

رییس جمهور ارمنستان خواهان استعفای دولت پاشینیان شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرکیسیان گفت: در دوره استعفای دولت و برگزاری انتخابات جدید، دولت وفاق ملی دارای سطح عالی مهارت باید بر کشور حکومت کند.

در یک هفته اخیر از زمان امضای توافقنامه صلح قره باغ که پاشینیان از طرف ارمنستان آن را امضا کرد، اعتراضات در این کشور ادامه دارد.

صدها نفر از مخالفان دولت ارمنستان امروز (دوشنبه) با اجتماع در برابر ساختمان دادستانی کل ارمنستان خواهان استعفای پاشینیان و رسیدگی به اقدامات وی شد که به گفته مخالفان دولت این کشور سرکوبگرانه و غیرقانونی است.

در همین حال پاشینیان روز دوشنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری آنلاین شایعه استعفایش را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آرمن پرس، نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه طی کنفرانس خبری آن لاین توضیح داد که مساله استعفا از این سمت در دستورکارش قرار ندارد.

وی در خصوص درخواست بعضی در ارمنستان برای کناره گیری از قدرت به دنبال توافق اخیر با جمهوری آذربایجان در خصوص قره باغ خاطر نشان کرد: تضمین ثبات و امنیت در داخل جامعه از جمله دستورکار من است. مساله دیگری در برنامه کاری من وجود ندارد.

پاشینیان در ادامه به این مساله نیز اشاره نمود که وی در خصوص پیشنهادات روسیه درباره مناقشه قره باغ با آمریکا مذاکره ای نداشته است.

پیش از از این شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه نخست وزیر ارمنستان با نماینده آمریکا در خصوص پذیرش پیشنهادات روسیه بر سر مناقشه قره باغ مشورت نموده است.

پاشینیان در این رابطه اضافه کرد: البته که این شایعه درست نمی باشد. طی یک ماه گذشته من 5 مرتبه تماس تلفنی با مقامات آمریکایی داشتم که سه بار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دو مرتبه با وزیر خارجه آمریکا بود و طی این مذاکرات فقط در خصوص پیشنهادات آمریکا صحبت کردیم و هیچ حرفی در خصوص پیشنهادات روسیه درباره قره باغ نشد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین توضیح داد که طی مناقشه اخیر کشورش با جمهوری آذربایجان، به طور مداوم با رئیس جمهوری روسیه در ارتباط بوده و حتی روزی بوده که دو طرف پنج تا شش مرتبه تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

پاشینیان در ادامه بیان کرد که شخصا مسئولیت تمامی اتفاقات و تحولات اخیردر قره باغ را برعهده می گیرد اما در عین حال ضروری است تمامی شرایط و تحولات را به مردم ارمنستان شرح دهد.

با این حال زهراب مناتساکانیان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان روز دوشنبه پس از حدود 2 سال از مقام خود استعفا داد.

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (20 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای علی اف، پاشینیان و پوتین رسید.

وظیفه نظارت بر رعایت آتش بس بین دو طرف را نیروهای صلحبان ارتش روسیه به عهده دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1131

به "رییس جمهور ارمنستان خواهان استعفای دولت پاشینیان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهور ارمنستان خواهان استعفای دولت پاشینیان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید