خبرنگاران 1731 دانش آموز آذربایجان غربی آموزش های مهارتی دریافت کردند

به گزارش مجله نیلوفری، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: در امسال یکهزار و 731 دانش آموز استان در قالب طرح ایران مهارت، آموزش های فنی و حرفه ای دریافت کردند.

خبرنگاران 1731 دانش آموز آذربایجان غربی آموزش های مهارتی دریافت کردند

محسن مددی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تعداد افرادی که از آموزش های مهارتی در قالب اجرای این طرح بهره مند شدند نسبت به سال گذشته 75 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 991 نفر آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در قالب اجرای طرح ایران مهارت در سطح آذربایجان غربی دریافت کردند.

وی اضافه نمود: طرح ایران مهارت، بین آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای ترویج حرفه آموزی و آشنایی با مشاغل در سطح مدارس به صورت مشترک در حال اجراست.

وی گفت: براساس طرح ایران مهارت دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه آذربایجان غربی مهارت های فنی و حرفه ای دریافت می نمایند.

مددی گفت: در این طرح علاوه بر آشنایی دانش آموزان با مهارت های لازم برای ورود به بازار کار، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی آنها نیز افزایش می یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: آموزش های مهارتی ارائه شده به دانش آموزان در قالب این طرح در امسال در رشته های بهداشت و ایمنی، خدمات تغذیه ای، صنایع (دوخت های سنتی)، صنایع پوشاک، فرش، فناوری اطلاعات، کنترل ابزار دقیق، گردشگری و هنرهای تزئینی بوده است.

به گزارش خبرنگاران طرح ایران مهارت طی سال 1396 در هشت استان به صورت آزمایشی اجرا شد و سال گذشته آذربایجان غربی نیز جزو استان های مجری طرح است.

همواره یکی از چالش های نظام آموزشی کشور ارائه آموزش های تئوری از مقاطع پایین آموزشی بوده است به همین دلیل طرح ایران مهارت با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش با هدف ارائه مهارت به دانش آموزان اجرا خواهد شد.

براساس این طرح، 500 نوع مهارت در دوره های کوتاه مدت 2 تا حداکثر 20 جلسه به دانش آموزان آموزش داده می گردد.

8137/ 7129

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 148

به "خبرنگاران 1731 دانش آموز آذربایجان غربی آموزش های مهارتی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1731 دانش آموز آذربایجان غربی آموزش های مهارتی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید