خبرنگاران هفته ششم کورس اسب دوانی آق قلا برگزار گردید

به گزارش مجله نیلوفری، گرگان ـ خبرنگاران ـ هفته ششم مسابقات اسب دوانی آق قلا در استان گلستان امروز آدینه با حضور 59 راس اسب نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در 6 دور و مسافت های هزار و 1200 متری اما به سبب شیوع کرونا همانند هفته های قبل بدون حضور تماشاگر برگزار گردید.

خبرنگاران هفته ششم کورس اسب دوانی آق قلا برگزار گردید

در دور نخست رقابت های این هفته که به مسافت هزار و 200 متر برگزار گردید، کمال دلیجه عطا با اسب بایداق کهری زودتر از سایرن از خط انتها گذشت و قهرمان شد.

در دور دوم که مسافت آن هزار متر بود، چابکسوار نورمحمد بهادر با اسب امپراطور گری به عنوان قهرمانی دست یافت.

اما در دور سوم هفته ششم مسابقات اسب دوانی آق قلا، امیر مختومی با اسب بولد لوژی پیروز شد، زودتر از دیگران مسافت هزار متری این کورس را به انتها برساند.

در دور چهارم نیز که به مسافت هزار متر برگزار گردید، چابکسوار آرمین آق آتابای با اسب لتس گو، مقام اول این دور را به نام خود ثبت کرد.

اما در دور پنجم و ششم این مسابقات نیز که به مسافت 1200 متر برگزار گردید، به ترتیب نیما اونق با اسب رگنار و امیر مختومی با اسب یومای لووا، مقام های قهرمانی را کسب کردند.

در انتها هفته ششم مسابقات کورس اسب دوانی آق قلا، مبلغ یک میلیارد و 188 میلیون و 250 هزار ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده، به مالکین، مربیان و سوارکاران اسب های برتر تعلق گرفت.

مسابقات اسب دوانی استان گلستان هر ساله در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن علاقمندان زیادی را به مجموعه های سوارکاری می کشاند؛ هرچند سال جاری کرونا این فرصت را از آنان گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1140

به "خبرنگاران هفته ششم کورس اسب دوانی آق قلا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفته ششم کورس اسب دوانی آق قلا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید