حکیم: آمریکا نباید پایگاه نظامی دائمی در عراق داشته باشد

به گزارش مجله نیلوفری، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه آمریکا نباید پایگاه نظامی دائمی در عراق داشته باشد، گفت: حاکمیت ارضی عراق با خروج نیروهای آمریکایی تکمیل می گردد.

حکیم: آمریکا نباید پایگاه نظامی دائمی در عراق داشته باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی جریان حکمت ملی با اشاره به شرایط سرنوشت سازی که عراق در آن به سر می برد، به چالش هایی که عراق پشت سر گذاشته و چالش هایی که با آن روبه رو است اشاره نمود.

وی بر اهمیت تصمیم گیری قطعی بر دوراهی ثبات و بی ثباتی تأکید کرد و گفت: تجربه نشان داده که تک روی نتیجه ای ندارد و اکنون همه در پی همکاری هستند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که دنیا چالش های بزرگی را تجربه می نماید و اولویت های کشورها در قبال عراق و منطقه با آنچه در پیش بوده متفاوت شده و عراق با نقش هایی که برای نزدیک کردن دیدگاه ها در منطقه و دنیا بر عهده گرفته و با امکاناتی که دارد و در نبود نیروهای اثرگذاری که این نقش مهم را برعهده بگیرد، در حال پیشتاز شدن در سطح دنیای است.

حکیم در شرح چالش هایی که عراق پشت سر گذاشته این چالش ها را اشغالگری ای که از پشتوانه قطعنامه های بین المللی برخوردار بود و چالش فتنه فرقه ای و جنگ داخلی که با رهنمودهای مرجعیت و عقلای قوم از همه طیف ها خاموش شد و چالش تروریسم و بر هم زدن ثبات منطقه از راه بی ثبات کردن عراق و چالش تجزیه و فروپاشی نظام سیاسی و چالش بازگشت به استبداد عنوان نمود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین درباره چالش هایی که عراق در پیش دارد نیز نخستین آنها را حفاظت از دستاوردهای موجود با تکمیل حاکمیت ارضی عراق از راه خروج نیروهای خارجی از کشور با در نظر دریافت شعار از پیش اعلام شده سه نه یعنی نه به حضور نیروهای رزمی و نه به پایگاه های دائمی خارجی و نه به دخالت در امور عراق دانست.

حکیم در انتها اعلام کرد که جریان حکمت ملی برای همه این چالش ها راهکار و پروژه مطرح نموده و خواهان توافق بر سر قرارداد اجتماعی جدیدی شده که به قرارداد سیاسی تازه و قابل قبول بینجامد و بتوان در آن از تنوع اجتماعی برای گسترش روابط خارجی عراق بهره برداری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1437

به "حکیم: آمریکا نباید پایگاه نظامی دائمی در عراق داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم: آمریکا نباید پایگاه نظامی دائمی در عراق داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید