حمله ارتش یمن به بندر جده عربستان

به گزارش مجله نیلوفری، وزارت دفاع عربستان بامداد شنبه از حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به بندر جده در جنوب غرب آن کشور اطلاع داد.

حمله ارتش یمن به بندر جده عربستان

از خبرگزاری واس عربستان، وزارت دفاع این کشور با تأیید این حمله مدعی شد: هدف هوایی دشمن به سمت جده رهگیری و منهدم شده است.

تا به امروز مقام های یمنی به این حمله هیچ واکنشی نشان نداده اند.

در روزها و هفته های گذشته به دلیل تشدید حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن، ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات خود به مناطق حساس سعودی را افزایش داده است.

عربستان به نوع و جزییات بیشتر این حمله هیچ اشاره ای ننموده است.

مقام های یمنی نیز تا به امروز واکنشی به این حمله نداشته اند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد چهارشنبه نیز با یک فروند پهپاد پایگاه هوایی ملک خالد شهر خمیس مشیط در جنوب غرب عربستان را هدف قرار دادند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز بامداد چهارشنبه با تأیید حمله پهپادی به جنوب غرب عربستان گفت: پایگاه ملک خالد شهر خمیس مشیط هدف یک فروند پهپاد نهاده شد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله چندی پیش اعلام نموده بود: مقابله با متجاوزان، وظیفه دینی، ایمانی و اخلاقی نیروی مقاومت است و یمنی ها برای مقابله با متجاوزان نیازی به اجازه شورای امنیت، سازمان ملل متحد و اتحادیه عبری (عرب) و کشورهای اروپایی و هیچ احدی در جهان ندارند.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز پیشتر در واکنش به طرح ادعایی وزیر امورخارجه عربستان گفته بود: تا تحقق صلح، حمله به عمق خاک عربستان را ادامه می دهیم.

نیروهای یمنی چندی پیش نیز با استفاده از 6 پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

به دنبال حملات موشکی و پهپادی و بازدارنده نیروهای یمنی به عربستان، فیصل بن فرحان از ارائه طرحی برای آتش بس در یمن اطلاع داد، طرحی که مقام های انصارالله اعلام کردند چیزی برای گفتن ندارد و تنها جنبه رسانه ای دارد.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه 94 حملات همه جانبه ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تا به امروز هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1492

به "حمله ارتش یمن به بندر جده عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ارتش یمن به بندر جده عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید