بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره دیدار هیأت روس با بشار اسد

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه بیان کرد که یک هیأت از مقامات روس روز گذشته (آدینه) با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مورد لزوم کاهش تنش ها در شمال شرقی سوریه تبادل نظر کردند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره دیدار هیأت روس با بشار اسد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام نمود: بحث و مذاکرات بر اوضاع فعلی موجود در سوریه در پی افزایش تنش ها در شمال شرقی این کشور (سوریه) متمرکز بود.

این بیانیه می افزاید: لزوم اتخاذ اقداماتی برای کاهش تنش ها و تضمین امنیت در این مناطق مورد توجه نهاده شد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، مقامات هیأت روس در دیدار با رئیس جمهوری سوریه در ارتباط با شروع به کار کامل کمیته قانون اساسی سوریه تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، از دیگر مباحثی که در این دیدار به آن اشاره شده است، مسأله تأمین امنیت تمامی سوریه توسط دولت دمشق بوده و آن طور که بیانیه وزارت خارجه روسیه اعلام نموده است، در نشست هیأت روس با اسد تبادل نظراتی در مورد تأمین امنیت شرق فرات به وسیله بازگرداندن کنترل تمامی سرزمین سوریه به دولت دمشق صورت گرفت.

بشار اسد نیز در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه، تأکید کرد که همه نیروهای آمریکایی و ترکیه ای متجاوز و اشغالگر هستند و باید از خاک سوریه خارج شوند.

روسیه پیش از این نیز تأکید نموده بود که تأمین امنیت به وسیله واگذاری کنترل مرز ترکیه- سوریه به دولت سوریه امکانپذیر است به طوری که اخیراً نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اهمیت نقش سوریه در برقراری امنیت مرز ترکیه اعلام نمود: راهکار اوضاع سوریه به وسیله واگذاری کنترل مرز ترکیه-سوریه به دمشق محقق می گردد.

وی شرح داد: ما اطمینان داریم که ثبات پایدار و طولانی مدت و امنیت در آن منطقه سوریه، درکشور و در منطقه به طور کلی تنها به وسیله احیای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه امکانپذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 409

به "بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره دیدار هیأت روس با بشار اسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره دیدار هیأت روس با بشار اسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید