بهبود 41 بیمار کرونایی در شهرستان گرمی

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران/اردبیل رئیس بیمارستان ولایت گرمی از بهبود 41 بیمار کرونایی در شهرستان گرمی اطلاع داد.

بهبود 41 بیمار کرونایی در شهرستان گرمی

دکتر زینب ایزدی در برنامه زنده اینستاگرامی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با موضوع کرونا ویروس با بیان اینکه اولین بستری کرونایی ما در بیمارستان ولایت گرمی هشتم اسفند سال 1398 بود، گفت: با این حال از اوایل اسفند شناسایی بیمارها در شهر شروع شد و بخش مجزایی در بیمارستان ولایت به این امر اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه شایع ترین علائم بیماری کرونا در شهرستان گرمی بیشترا تب، ضعف و بی حالی بوده است، اضافه کرد: در این بیمارستان سی تی اسکن با کیفیت بالا وجود دارد و در ابتدا با سی تی اسکن متوجه نمای غیرنرمال در بیماران شدیم که با این عمل، مشکوک به این ویروس در بیماران شدیم.

ایزدی با بیان اینکه 40 تخت در بیمارستان ولایت گرمی به بخش کرونا اختصاص یافته است، گفت: همچنین 44 پرستار در دو بخش کرونا و اورژانس که مرتبط با همدیگر هستند فعالیت می نمایند و متاسفانه تعدادی از این همکاران پرستار نیز درگیر بیماری کرونا شده اند، ولی خوشبختانه در راستا بهبودی قرار دارند.

رئیس بیمارستان ولایت گرمی اعلام نمود: از هشتم اسفند سال گذشته تا به امروز 68 مورد بستری کرونایی داشتیم که از این تعداد 41 بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و متاسفانه 4 نفر نیز که دارای سن بالا و بیماری زمینه ای بودند فوت نموده اند.

این متخصص داخلی گفت: ماندگاری بیماران در بخش کرونای بیمارستان ولایت یک هفته الی 10 روز است و بعد از این مدت که مراحل بحرانی بیماری سپری می گردد، بیماران برای ادامه فرایند درمانی خود به نقاهتگاه 50 تخته شهر گرمی منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران کرونایی ما افراد سن بالایی بودند که از حدود سه ماه گذشته از خانه خارج نشده اند، ادامه داد: طبق اظهارات این بیماران، این افراد صرفا به وسیله ناقلان آشنا که به عنوان مهمان به خانه آنان مراجعه نموده بودند، به این بیماری مبتلا شده اند.

ایزدی گفت: از مردم می خواهم با همکاری هم زنجیره انتقال این بیماری را قطع نمایند و دید و بازدیدهای خود را به وسیله تماس تلفنی و فضای مجازی انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 774

به "بهبود 41 بیمار کرونایی در شهرستان گرمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهبود 41 بیمار کرونایی در شهرستان گرمی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود 41 بیمار کرونایی در شهرستان گرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید