ایرانی ها چقدر خانه در ترکیه خریدند؟ ، عراقی ها و ایرانی ها بزرگترین گروه خریداران مسکن در ترکیه

به گزارش مجله نیلوفری، خرید خانه توسط اتباع خارجی در ترکیه 54 درصد بیشتر شده که در این بین ایرانی ها دومین گروه بزرگ خریدار خانه در ترکیه معرفی شدند. حضور ایرانی ها در صندلی دوم بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیه طی ماه نوامبر در شرایطی اتفاق می افتد که طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، اتباع عراقی، روسی، عربستانی و افغانستانی بیشترین میزان خرید خانه در ترکیه طی شش ماهه نخست سال جاری را داشته اند.

ایرانی ها چقدر خانه در ترکیه خریدند؟ ، عراقی ها و ایرانی ها بزرگترین گروه خریداران مسکن در ترکیه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

در 12 ماه منتهی به نوامبر، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل 54.4 درصد افزایش داشته است.

فقط در ماه نوامبر 138 هزار و 372 مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به نوامبر سال قبل حدود 50 هزار مورد افزایش پیدا نموده است.

در ماه نوامبر 3988 خانه به اتباع خارجی فروش رفته است که در مقایسه با نوامبر سال قبل 14.6 درصد کاهش پیدا نموده است. استانبول کماکان اصلی ترین مقصد خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده است؛ به گونه ای که 47 درصد کل املاک (معادل 1885 دستگاه) از خانه های خریداری شده توسط اتباع خارجی در ماه نوامبر مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنتالیا با 825 واحد و آنکارا با 218واحد در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

به گفته مرکز آمار ترکیه، در ماه نوامبر اتباع عراقی با خرید 575 خانه بزرگ ترین گروه خریدار مسکن ترکیه بوده اند و ایرانی ها با 500 واحد، روس ها با 300 واحد، افغان ها با 216 واحد و سعودی ها با 174 واحد به ترتیب دومین تا پنجمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده اند.

حضور ایرانی ها در صندلی دوم بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیه طی ماه نوامبر در شرایطی اتفاق می افتد که طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، اتباع عراقی، روسی، عربستانی و افغانستانی بیشترین میزان خرید خانه در ترکیه طی شش ماهه نخست سال جاری را داشته اند.

یک معامله گر مسکن ترک گفت: با هدفمند شدن جذب سرمایه خارجی به وسیله خرید مسکن، ترکیه به یک بازار مطلوب برای خارجی ها تبدیل شده است. آمارها نیز این مساله را تایید می نمایند که شمار خارجی هایی که وارد بازار مسکن شده اند روز به روز در حال افزایش است.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه ای به ارزش 250 هزار دلار و بالاتر می توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.

از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی ها رونق زیادی گرفته است. در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در ترکیه 150 هزار دلار است.

منبع : آناتولی ترکیه

منبع: چمدان
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 552

به "ایرانی ها چقدر خانه در ترکیه خریدند؟ ، عراقی ها و ایرانی ها بزرگترین گروه خریداران مسکن در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها چقدر خانه در ترکیه خریدند؟ ، عراقی ها و ایرانی ها بزرگترین گروه خریداران مسکن در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید