افزایش شیوع کرونا در برزیل و حفر هزاران گور برای قربانیان

به گزارش مجله نیلوفری، آمریکای لاتین اکنون با موجی از ابتلا به شیوع کروناویروس جدید روبرو شده و برزیل نیز با افزایش شمار مبتلایان به 10 کشور پرمبتلا پیوسته است.

افزایش شیوع کرونا در برزیل و حفر هزاران گور برای قربانیان

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، شیوع کروناویروس در برزیل به حدی شدید شده است که سیستم درمانی کشور در مقابل آن ناتوان شده و رو به فروپاشی است و مقامات در شهر سائوپائولو دستور حفاری هزاران گور را داده اند.

تصاویر هوایی ثبت شده از ویلا فورموسا، عظیم ترین گورستان آمریکای لاتین دسته های گورها را نشان می دهد که کنار یکدیگر حفر شده اند. بیش از 13 هزار گور در این گورستان در حال حفر است.

ویلا فورموسا یک گورستان عمومی است که عمدتاََ توسط فقیرترین خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد. در سائوپائولو، فقیرنشین ترین مناطق بیشترین آسیب را در اثر شیوع کرونا دیده اند.

اگرچه کادر درمانی برزیل امید خود را از دست نداده اند اما در واقع هیچ مبارزه واقعی در برابر شیوع این ویروس در برزیل وجود نداشته و این کشور با شکست روبرو شده است.

بسیاری تصاویر هزاران قبر حفر شده را نمادی از شکست مقامات برزیل در برابر کنترل ویروس و اعمال قرنطینه دانسته اند.

با توجه به شمار زیادی از اجسادی که روزانه به گورستان ویلا فورموسا برای دفن آورده می شوند، عملیات حفاری گورها و تدفین اجساد با سرعت بسیار زیادی و بدون برگزاری هرگونه مراسمی انجام می گیرد. هم چنین به جز کارکنان گورستان و خانواده نزدیک قربانیان، ورود دیگر افراد به این گورستان ممنوع شده است.

بسیاری از مردم در آمریکای لاتین ابتلا به بیماری کووید-19 را ننگ می دانند. از همین رو به سادگی از تصدیق این که عزیزانشان در اثر این بیماری درگذشته اند، امتناع می ورزند.

اگرچه گورها از یکدیگر جدا هستند اما تمامی اجساد در کنار هم قرار داشته و با یکدیگر تدفین می شوند، به همین دلیل بسیاری از عنوان گورهای دسته جمعی برای گورهای حفر شده در برزیل یاد می نمایند.

طی دو هفته اخیر گورها بدون توقف در این گورستان برزیل در حال حفر شدن بوده اند. روزانه حدود 800 گور در این گورستان حفر می گردد. عملیات حفر گورها در برزیل قرار است فعلا ادامه داشته باشد.

در حالی که ایالت سائوپائولو بالاترین میزان ابتلا به کووید-19 و بدترین شرایط شیوع کروناویروس را در برزیل دارد اما حتی نیمی از جمعیت این ایالت نیز شرایط قرنطینه و محدودیت های تردد را رعایت نمی نمایند و شیوع را جدی نمی گیرند.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل نیز هم چنان این بیماری همه گیر را به عنوان یک آنفلوآنزای کوچک اعلام نموده و در پاسخ به این سوالِ خبرنگاران که میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 در برزیل از چین فراتر رفته است پاسخ تندی داده است. وی با لحنی تند به خبرنگاران گفته: خب که چه؟ من برای این مرگ و میرها سوگواری می کنم اما شما می خواهید چه کاری انجام دهم؟ من نمی توانم معجزه کنم.

بنا بر گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، اگرچه رئیس جمهوری برزیل قطعا نمی تواند معجزه کند اما تکذیب خطرات کووید-19 و برنامه های تخریبی اعمال قرنطینه در بعضی از شهرهای عظیمِ این کشور توسط وی، ویروس را مانند آتش سوزی گسترش داده است.

تا به امروز 92 هزار و 202 نفر در برزیل به بیماری کووید-19 ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده اند که از این میان 6412 نفر جان خود را از دست داده و 38 هزار و 39 نفر بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 751

به "افزایش شیوع کرونا در برزیل و حفر هزاران گور برای قربانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شیوع کرونا در برزیل و حفر هزاران گور برای قربانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید