آمریکا در حال آنالیز ورود به مناقشه اوکراین-روسیه است

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران، یک مقام مطلع در وزارت دفاع آمریکا امروز آدینه به سی ان ان گفت که واشنگتن در نظر دارد تا در هفته های آینده کشتی های جنگی خود را در حمایت از کی یف در برابر مسکو به دریای سیاه اعزام کند.

آمریکا در حال آنالیز ورود به مناقشه اوکراین-روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این مقام گفت که نیروی دریایی آمریکا به صورت منظم در دریای سیاه فعالیت می نماید ولی اعزام این کشتی ها پیغام تعیینی به مسکو ارسال می نماید مبنی بر آنکه واشنگتن به دقت تحولات منطقه را زیر نظر دارد.

به گفته سی ان ان، آمریکا ملزم است بر اساس معاهده 1936 دو هفته پیش از اعزام نیروهای خود به دریای سیاه، ترکیه را که کنترل مبادی ورودی و خروجی این پهنه آبی را در دست دارد، مطلع سازد. تعیین نیست که واشنگتن چنین اقدامی را انجام داده باشد.

سی ان ان به نقل از مقام مذکور نوشت که نیروی دریایی آمریکا کماکان به پروازهای شناسایی خود در فضای بین المللی دریای سیاه ادامه می دهد تا فعالیت های دریایی روسیه و جابجایی احتمالی نیروهایش در کریمه را رصد کند.

این مقام اضافه نمود که گرچه آمریکا تجمع نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین را موضع گیری این کشور برای حمله آینده نمی داند با این حال اگر چیزی تغییر کند، ما آماده واکنش هستیم.

این مقام گفت که برآورد فعلی پنتاگون این است که روس ها در حال آموزش و تمرین بوده و دستور نظامی برای اقدام بیشتر صادر نشده است. با این حال پنتاگون مطلع است که اوضاع ممکن است هر آن تغییر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1444

به "آمریکا در حال آنالیز ورود به مناقشه اوکراین-روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در حال آنالیز ورود به مناقشه اوکراین-روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید