آثار خوشنویسان افغان در ایران

به گزارش مجله نیلوفری، نمایشگاه و نشست تخصصی تجلی خط آثار خوشنویسان افغانستان (هرات) با عنوان تجلی خط هرات در تهران، یکشنبه (14 مه ماه) در فرهنگستان هنر برگزار می شود.

آثار خوشنویسان افغان در ایران

به گزارش خبرنگاران، این نمایشگاه با 50 اثر از هشت هنرمند افغان با هدف ارتقاء تعاملات فرهنگی و هنری دو کشور ایران و افغانستان برگزار می شود.

عبدالجمیل تواناهروی، نجیب الله انوری، محمدیونس حاجی، احمد ضیاء حق شناس، بسم الله فرامندسروری، شهاب الدین مستمندغوری، عبدالکریم کریم زاده و نیک محمدمستمندغوری هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

همچنین در نشست تخصصی این نمایشگاه، غلامحسین امیرخانی (عضو پیوسته فرهنگستان هنر)، نیک محمد مستمندغوری (رییس انجمن خوشنویسان کابل) و سیدمحمدحسین هاشمی (معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) سخنرانی می کنند.

فرهنگستان هنر ایران، موسسه فرهنگی هنری صبا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات و انجمن خوشنویسان ایران و افغانستان در برگزاری این نمایشگاه همکاری دارند.

نشست تخصصی تجلی خط هرات در تهران ساعت 17 در سالن ایران فرهنگستان هنر و آیین گشایش نمایشگاه ساعت 18:30 عصر روز یکشنبه (14 مهرماه) در نگارخانه استاد فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 357

به "آثار خوشنویسان افغان در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار خوشنویسان افغان در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید