پیشنهاد راه اندازی خط ریلی باری بین روسیه، قزاقستان و ایران

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس جمهور قزاقستان در نشست شورای عالی مالی اوراسیا در مسکو پیشنهاد داد تا مسیر ریلی برای قطارهای باری در مسیر چلیابینسک روسیه بولاشاک قزاقستان و ایران راه اندازی گردد.

پیشنهاد راه اندازی خط ریلی باری بین روسیه، قزاقستان و ایران

به گزارش خبرنگاران، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان در نشست شورای عالی مالی اوراسیا در مسکو پیشنهاد داد تا مسیر ریلی برای قطارهای باری در مسیرچلیابینسک روسیه بولاشاک قزاقستان و ایران راه اندازی گردد.

رئیس جمهور قزاقستان ادامه داد: با همکاری بیشتر می توان ایجاد شریان های حمل و نقل بین المللی نو ایجاد کرد.

وی ابراز اطمینان کرد که اتحادیه اوراسیا در نهایت تبدیل به یک رابط بین اروپا و آسیا، به وسیله مسیر جنوب و شمال خواهد شد.

رئیس جمهور قزاقستان گفت: ما از برنامه فدراسیون روسیه برای ایجاد کریدورهایی در جهت چین، هند، پاکستان، ایران، کشورهای خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی استقبال می کنیم.

وی گفت: من معتقدم که درک احتیاج به توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب در ارتباط با مسیر ترانس خزر رسیده است. در این راستا، قزاقستان با استفاده از همه قابلیت ها و منابع خود به عنوان یک مرکز لجستیک قابل اعتماد مالی اوراسیا عمل خواهد نمود.

توکایف ادامه داد: به عنوان ابتکارات اساسی، راه اندازی قطارهای باری سریع السیر در امتداد چلیابینسک بولاشک - ایران را پیشنهاد می کنم.

توکایف در نشست شورای عالی مالی اوراسیا در مسکو گفت: گردش تجاری قزاقستان با کشورهای عضو اوراسیا 74 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قزاقستان آماده است به عنوان مرکز توسعه همکاری های صنعتی اوراسیا عمل کند.

اتحادیه مالی اوراسیا از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و فراوری ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام نموده اند. اعضای اوراسیا بعلاوه اعلام نموده اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2116

به "پیشنهاد راه اندازی خط ریلی باری بین روسیه، قزاقستان و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد راه اندازی خط ریلی باری بین روسیه، قزاقستان و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید