ماسک های سفید کننده فوری پوست صورت، دست، پا و زانو

به گزارش مجله نیلوفری، ملانین زیاد موجب تیره شدن پوست می گردد، مخصوصا صورت دست و پا، یا بخشی از بدن که با لباس و کفش محافظت نشده باشد. همراه با قرار دریافت در معرض آفتاب، پوست تیره می تواند به دلیل خاک، آلودگی و قرار دریافت در معرض مواد شیمیایی مضر ایجاد گردد. بهرحال یکسری ماسک طبیعی وجود دارد که در کمترین زمان می تواند روشنی و شفافیت پوست شما را برگرداند. در این مطلب با شما خواهیم بود، با چند ماسک سفید کننده فوری برای دست و صورت.

ماسک های سفید کننده فوری پوست صورت، دست، پا و زانو

ماسک سفید نماینده فوری برای صورت

1. ماسک ماست و آرد گندم لایه بردار

این ماسک بسیار عالی عمل می نماید و شما پس از پاک کردن آن، شاهد تغییر در روشنی پوستتان خواهید شد. همچنین ماسک آرد و ماست به خوبی روزنه های پوست شما را پاکسازی نموده و چربی اضافه پوست را بیرون می کشد.

  • دو قاشق غذاخوری ماست شیرین
  • دو قاشق غذاخوری آرد کامل گندم

مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا به خوبی خمیر شوند و روی پوست صورت بمالید. به پشت بخوانید و 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را به آرامی با آب ولرم بشویید.

توجه:

اسید لاکتیک یک آلفاهیدروکسی اسید است که گروهی از اسیدهای طبیعی به حساب می آیند و در بعضی مواد غذایی مانند ماست موجود هستند. این اسیدها می توانند لایه رویی از سلول های مرده را از بین ببرند. همچنین از این اسید، در فراوری محصولات زیبایی به منظور درمان خشکی پوست، زبری و تیرگی پوست استفاده می گردد. از مواد حاوی اسیدلاکتیک تنها در شب بهره ببرید، چراکه این ماده می تواند پوست را در برابر آسیب های اشعه یو وی (UV) حساس تر کند.

ماسک سفید نماینده فوری پوست صورت

2. ماسک سفید نماینده فوری با عسل

  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیموترش

این مواد را به خوبی با همدیگر مخلوط کنید تا بافت یکدستی داشته باشد. سپس این ماسک را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید که این ماسک حداقل 30 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. کافی است هفته ای یک بار از این ماسک بهره ببرید تا در عرض چند هفته به نتیجه برسید.

نکات تکمیلی

  • این ماسک نه تنها باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می گردد بلکه هزاران فایده دیگر برای پوست دارد.
  • علتش هم این است که عسل و لیمو پر از خاصیت های فوق العاده برای پوست هستند.
  • البته می توانید فقط از یکی از این مواد هم بهره ببرید. یعنی زردچوبه و لیمو یا فقط زردچوبه و عسل. اما توصیه ما این است که هم از عسل و هم از لیمو در ماسکتان بهره ببرید.
  • عسل همانطور که فواید زیادی برای سلامتی دارد برای پوست هم عالی عمل می نماید.
  • برای مثال استفاده از ماسک عسل ، فرایند پیری پوست رو کند می نماید، باعث حفظ رطوبت پوست می گردد، فراوری سلول های سالم پوستی رو بیشتر می نماید و باعث روشن تر شدن و درخشش پوست می گردد.
  • همچنین آبلیمو به دلیل داشتن ویتامین C باعث سفید تر شدن پوست می گردد از بروز انواع جوش های روی صورت جلوگیری می نماید.
  • استفاده از ماسک زردچوبه ، عسل و آب لیمو باعث پاکسازی و پوست می گردد و سلول های مرده پوست رو از بین می برد.
  • به همین دلیل یکی از بهترین ماسک های زردچوبه برای سفیدی صورت به شمار می رود.

ماسک سفید نماینده فوری

ماسک سفید نماینده دست و پا

بیشتر مردم به زیبایی دست و پای خود توجه نمی نمایند، زیرا مراقبت های خود را بیشتر روی صورتشان متمرکز می نمایند. ضروری است مراقبت از کل بدن به طور مساوی به منظور جلوگیری از تیره شدن پوست و آسیب رساندن به آن صورت گیرد. در ادامه دستور چند ماسک سفید نماینده فوری بدن را ارائه داده ایم:

1. ماسک روشن نماینده فوری دست با ماست

  • ماست را روی مناطق تیره پوست بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید.
  • اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس آن را با آب بشویید. از این درمان 1 یا 2 بار در روز برای بهبود شرایط پوستتان بهره ببرید.

گزینه دیگر این است که مقدار مساوی از ماست و گلاب را مخلوط کنید، سپس یک قاشق چایخوری از گلیسیرین سبزیجات را مخلوط کنید و دستها و پاهایتان را با آن ماساژ دهید تا کاملا جذب گردد. اجازه دهید یک شب بماند و آن را با آب سرد در صبح روز بعد بشویید. یک بار در روز قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

2. استفاده از پرتقال

ماسک روشن نماینده فوری دست و پا

اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال به عنوان یک عامل لایه بردار عمل می نماید تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. برای سفید کردن پوست دست و پا، مقداری آب پرتقال یا لیموی تازه را با پنبه به پوست بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم پوست را بشویید.

روش دیگر: پوست پرتقال را در فر خشک نموده و سپس آن را پودر کنید. این پودر را با ماست ترکیب کنید و پیش از رفتن به رختخواب به پوستتان بمالید. پس از 15 الی 20 دقیقه پوست را بشویید. اگر به دنبال ماسک سفید نماینده فوری کشاله ران هستید، همین مورد را امتحان کنید.

ماسک سفید نماینده فوری زانو و آرنج

روش بسیار عالی وفوری برای برطرف تیرگی زانو و آرنج، مخلوط کردن 1 قاشق چای خوری جوش شیرین با مقداری شیر است. این مخلوط را طوری تهیه کنید که حالت خمیری داشته باشد؛ سپس آن را به روی قسمت های تیره زانو و آرنج هایتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید و سعی کنید این عمل را هر روز تکرار کنید.

سخن آخر

همه ما می دانیم که قرار دریافت در معرض نور خورشید برای پوست ما بسیار مضر است. با این حال، نوردهی ناکافی خورشید هم خوب نیست. قرار دریافت بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث فراوری بیش از حد ملانین گردد که معیاری برای حفاظت از پوست در برابر UV است. این می تواند به برنزه شدن، خال های قهوه ای، خال های پیری و غیره منجر گردد.

شما تا به حال تجربه استفاده از این ماسک ها را داشته اید؟ ماسک سفید نماینده فوری دیگری سراغ دارید که عالی باشد؟ در پایین همین مطلب تجربیات خود را با و دیگر دوستانتان در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می کنیم در این راستا، مطلب درمان طبیعی سیاهی زیر بغل با 10 روش ساده و فوری را نیز بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1467

به "ماسک های سفید کننده فوری پوست صورت، دست، پا و زانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک های سفید کننده فوری پوست صورت، دست، پا و زانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید