برای معرفی قابلیت های خراسان شمالی 100 رویداد برگزار می گردد

به گزارش مجله نیلوفری، مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان شمالی خبر از برگزاری 100 رویداد برای معرفی قابلیت های این استان داد.

برای معرفی قابلیت های خراسان شمالی 100 رویداد برگزار می گردد

به منظور برندسازی و معرفی ظرفیت های استان خراسان شمالی، رویدادهایی در این استان برگزار می گردد.

یکی از قابلیت های شاخص استان برای جذب دنیاگرد که سال جاری نیز 700 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده، ارگ تاریخی بلقیس است.

بیمارستان امام رضا (ع) بخشی از عرصه مجموعه مفخم است که باید تخلیه و در اختیار میراث فرهنگی قرار بگیرد که این مهم با پیگیری های صورت گرفته به زودی محقق می گردد. این مجموعه در آینده ای نزدیک همچون میدان نقش دنیا اصفهان به نقطه دنیاگردی برای بجنورد تبدیل می گردد که توجیهات این طرح نیز صورت گرفته است.

موزه عمارت مفخم که پس از زلزله اردیبهشت سال گذشته تعطیل شده بود با کوشش همکاران حوزه میراث فرهنگی در روز دنیای دنیاگردی بخش موزه مردم شناسی آن راه اندازی شده و در اختیار عموم مردم و علاقه مندان نهاده شد.

طی 6 ماه گذشته، 3 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به هنرمندان این بخش پرداخت شده است.

1250 کارگاه و 56 فروشگاه با 1240 نفر بیمه شده در زمینه صنایع دستی مشغول به کار هستند.

از دیگر برنامه های پیگیری شده در مدت چندماهه اخیر که به زودی محقق خواهد شد، می توان به موزه پول و سکه، موزه مفاخر و مشاهیر، بش قارداش و پارک موزه ارتش در مقبره لهاک خان اشاره نمود.

رباط قره بیل به علت نهاده شدن در جهت جاده آسیایی و قابلیت جذب دنیاگرد، بسیار ارزشمند است که در آینده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

بجنورد برای انتخاب شهر ملی گلیم و سفره کردی انتخاب شده است که جشن برند سازی برای این هنر منحصر به فرد هنرمندان استان، به زودی برگزار می گردد.

27 نمایشگاه طی سال جاری برگزار گردید که هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی در این نمایشگاه ها حضور داشته و ظرفیت های استان را معرفی کردند که خوشبختانه در نمایشگاه اخیر تهران، غرفه مربوط به صنایع نساجی استان بیشترین فروش در بین غرفه ها را داشت.

با حضور معاونت عمرانی استاندار برای نخستین بار کارگروه عشایری تشکیل شده که در این کارگروه ظرفیت های بکر و منحصر به فرد منطقه ها عشایری استان برای جذب دنیاگرد شناسایی می گردد.

در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی خراسان شمالی به معنای واقع کلمه برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن می گردد یاری به سرمایه گذاران، یاری به رشد و توسعه استان است که در این زمینه کوشش های بسیار می گردد.

خراسان شمالی در جشنواره چارسوق مقام سوم را کسب نموده است این اداره کل در پی معرفی قابلیت های خراسان شمالی و معرفی آن به دنیاگردان استانی، کشور و خارجی است که این مهم با برگزاری جشنواره های متعدد پیگیری می گردد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1883

به "برای معرفی قابلیت های خراسان شمالی 100 رویداد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای معرفی قابلیت های خراسان شمالی 100 رویداد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید