شرایط زندگی در چین چگونه است؟

به گزارش مجله پریها، تاکنون از خود پرسیده اید که شرایط زندگی در چین برای مردم آن چگونه است؟ آیا تصمیم به مهاجرت به چین گرفته اید یا می خواهید در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوید؟ در سال های اخیر، شرایط زندگی در چین رو به بهبود بوده و رفاه شهروندان چینی مخصوصا رفاه مالی در این کشور گسترش پیدا نموده است. هر چند که مهاجرت به چین برای بسیاری از مردم کمی عجیب است و آن هم به خاطر تعداد جمعیت این کشور است. با این وجود به دلایل کاری و یا تحصیلی همچنان مهاجرت به چین دیده می گردد. بسیاری از افرادی که قصد سفر به تور چین یا مهاجرت به این کشور را دارند، می توانند شرایط زندگی در چین را در مجله گردشگری خبرنگاران خوانده و بیشتر راجع به کشور چین بدانند. بهبود شرایط مالی در پرجمعیت ترین کشور دنیا، توانسته روی زندگی میلیون ها نفر تاثیر بگذارد و زندگی آن ها را بهبود ببخشد.

شرایط زندگی در چین چگونه است؟

در این سال ها استانداردها و راحتی زندگی در چین با افزایش حقوق ها و دستمزدها بالا رفته و زندگی را برای یک شهروند معمولی چین به نسبت بسیاری از کشورهای دنیا بالا برده است. این موضوع حتی بر روی زندگی خارجیانی که در این کشور زندگی می نمایند یا حتی قصد سفر به چین را دارند، نیز تاثیر مثبتی گذاشته و شرایط سفر به چین را هم بهتر نموده است. حتی این موضوع روی استانداردهای این کشور نیز تاثیر گذاشته و استانداردهای ایمنی را هم به حد اعلا رسانده است، به طوری که با تعداد کشورهای با سطح زندگی بالا کم کم دارد وارد رقابت می گردد. این موضوع باعث شده تا سطح زندگی افراد و گردشگران خارجی که به دلایل مختلفی وارد این کشور می شوند، هم بالا برود.

حمل و نقل در چین

از مهم ترین شرایط زندگی در چین نحوه ارتباط برقرار کردن با دیگر نقاط شهری و دیگر افراد در شهرهای دیگر است. همین ماجرا نگاه هر یک از ما را به سمت حمل و نقل چین می برد. در واقع حتی اگر تنها برای چند روز هم بخواهید وارد این کشور شوید، اگر نتوانید به راحتی خود را از یک جاذبه گردشگری چین به دیگر جاذبه های چین برسانید، بار دیگر به اینجا سفر نخواهید کرد. اگر به تاریخ حمل و نقل در چین نگاهی بیندازید خواهید دید که تنها در پانزده سال پیش، تمام مردم و گردشگران چین برای جابه جایی میان شهرهای بزرگ بسیار مشکل داشتند و گزینه های کمی برای انتخاب داشتند. هنوز شهرها و روستاها توسعه یافته نبودند و خبری از جاده های آسفالت شده در بیشتر نقاط این کشور نبود.

بنابراین حتی گردشگران نیز نمی توانستند خود را به جاذبه های طبیعت گردی چین یا روستاهای دیدنی با مزارع چای و تپه های سرسبز برسانند. صنعت گردشگری و توریسم این کشور هم چندان رونق نداشت. تمام این شرایط امروزه تغییر نموده و حمل و نقل در چین بسیار جلو افتاده است.

تصمیم گرفته اید از پکن به شانگهای بروید؟ امروزه گزینه های بسیاری پیش روی خود دارید. اگر به دنبال سریع ترین و راحت ترین وسیله هستید و محدودیت زمانی دارید، هواپیماها در دو فرودگاه مدرن این دو شهر، هر روزه پرواز دارند. فرودگاه های جدید و مدرنی در بیشتر شهرهای چین افتتاح شده اند و امکان پرواز و خرید بلیط هواپیما را برای حتی دور افتاده ترین نقاط این کشور فراهم نموده اند. بنابراین چه شهروندان چینی و چه مسافرانی که می خواهند به نقاط مرزی یا دیگر استان های چین سفر نمایند، هواپیما اولین، بهترین و سریع ترین وسیله حمل و نقل خواهد بود.

وجود قطارهای پیشرفته و پرسرعت در چین

اگر قیمت بلیط هواپیما در چین برای شما گران است یا اگر از ارتفاع می ترسید، به سراغ قطارهای پرسرعت این کشور بروید. به طور مثال، سفر با قطار میان دو شهر پکن و شانگهای تنها کمی از سفر با هواپیما طولانی تر بوده اما مزیت های بسیار دیگری دارد. می توانید در طول جهت از مناظر حومه چین دیدن نموده و از آن ها لذت ببرید. در نتیجه با ابعاد دیگری از شرایط زندگی در چین آشنا شوید.

کرایه ماشین و وسیله نقلیه شخصی

اگر از شهروندان چینی نیستید و به نوعی گردشگر خارجی محسوب می شوید نیز، امکان کرایه ماشین برایتان فراهم است. جاده های تازه احداث شده به شهروندان اجازه می دهد تا به راحتی در میان شهرها و نقاط مسکونی رفت و آمد نمایند. همچنین اگر شما هم در این کشور، قصد اجاره ماشین داشته باشید، با استفاده از سیستم جی پی اس فعال در ماشین ها و راه ها، می توانید به راحتی از نقشه جاده ها استفاده نموده و خود را به مقصد برسانید. شهروندان چینی از سیستم جی پی اس بین المللی در هر منطقه بهره مند هستند.

چنین سیستم حمل و نقل مناسبی به همراه کیفیت خوب جاده ها روی دیگر عوامل شرایط زندگی در چین تاثیری مثبت گذاشته و سطح زندگی مردم را در این کشور به میزان قابل توجهی بالا برده است. یکی از تاثیرات این امکانات، روی کیفیت هتل و دیگر امکانات گردشگری قابل مشاهده است.

شرایط خانه ها و معماری در چین

معماری مدرن و جدید روی بسیاری از جنبه های زندگی در پرجمعیت ترین کشور دنیا تاثیر گذاشته است. در شهرهای بزرگ چین مانند پکن، شانگهای، گوانگژو و شنزن با منظره ای از ساختمان های بلند و سر به فلک کشیده رو به رو خواهید بود. حدو چهار ساختمان مرتفع دنیا از 9 ساختمان بلند دنیا در چین وجود دارند. این موضوع نشان دهنده آن است که مشکل جمعیت زیاد این کشور، با ساختمان های مرتفع و با طبقات بیشتر برطرف شده است. چنین موضوعی نشان دهنده بهبود زندگی مردم چین و زندگی راحت تر نه تنها برای ساکنین این کشور، بلکه حتی برای بازدیدنمایندگان خارجی و گردشگران است.

در این میان هتل ها، از چنین شرایط زندگی در چین و بهبود وضع مسکن و گردشگری سود بسیاری دریافت می نمایند. تصور کنید که در طبقه 69 ام یک ساختمان ایستاده اید و به نمای شهر در زیر پاهایتان نگاه می کنید. تصوری که بسیار وسوسه انگیز است و افراد بیشتری را به سمت شهرهای بزرگ و ساختمان های مرتفع می کشاند. با اینکه زندگی در چنین آپارتمانی در چین قیمت قابل توجهی دارد اما به نسبت دیگر کشورهای دنیا ارزان تر خواهد بود.

شرایط زندگی در شهرهای کوچک و بزرگ چین

زندگی در شهرهای بزرگ چین به دلیل تعداد بالای ساکنین خارجی برای مهاجران بسیار راحت تر خواهد بود. به طور مثال در شهر شانگهای حدود 300 هزار نفر مهاجر زندگی می نمایند که این شهر را به یکی از بزرگترین مقصدهای مهاجرین تبدیل نموده است. هر چند که شرایط زندگی در چین و در میان دیگر مهاجران راحت تر خواهد بود اما فرهنگ نیز به همان نسبت تغییر خواهد نمود. در شهرهای بزرگ خبری از فرهنگ غنی و اصیل چینی نیست و حتی مردم چین در این شهرها، سعی می نمایند تا همانند دیگر افراد خارجی زندگی نمایند.

بنابراین اگر به دنبال فرهنگ غنی چینی هستید و می خواهید از نزدیک با آداب و رسوم چینی ها آشنا شوید، باید کمی از شهرهایی مانند شانگهای و پکن فاصله گرفته و به شهرهای کوچک تر و کمتر شناخته شده تر برای مهاجران بروید. با کمتر شدن مهاجرت به چین در شهرهای کوچک می توانید بیشتر آثار فرهنگ غنی چینی و صنایع دستی یا غذاهای محلی چینی را ببینید.

شهرهایی مانند چنگدو، کونمینگ، شیان و بسیاری دیگر برای زندگی در میان مردم چینی بسیار مناسب هستند و افراد مهاجر یا گردشگران هم بیشتر با فرهنگ چین آشنا خواهند شد. همچنین شرایط زندگی در چین اگر به سراغ شهرهای کوچک تر بروید، بهبود خواهد یافت. چرا که نسبت درآمد و هزینه های زندگی بهتر خواهد شد.

شرایط سلامتی و بهداشت غذایی در چین

مهم ترین موضوع برای زندگی در چین مساله غذا است. شاید از خواندن چنین جمله ای تعجب کنید اما از بهترین شرایط زندگی در چین پیشرفت مواد غذایی است! منظور از این جمله تنوع غذایی در این کشور است. اینکه شرایط و کمیت مواد غذایی در این کشور بالا رفته و در نتیجه هر فردی بسته به سلیقه و ذائقه خود می تواند غذای مورد علاقه خود را تهیه کند.

اینکه در شهرهای چین و در یک راسته خیابان، انواع غذاها را یکجا ببینید و بتوانید به راحتی غذای مورد علاقه خود را در رستورانی نزدیک به محل زندگی خود پیدا کنید، نشان دهنده پیشرفت و بهبود شرایط زندگی در چین است. اما تنها مشکل تغذیه در این کشور، به این مسائل ختم نمی گردد. بلکه نگرانی از کیفیت و سلامتی غذاها نیز بسیار اهمیت دارد. خوشبختانه ایمنی غذاها در این کشور، در سال ها پیش برطرف شده است و شهروندان چین از بهداشت غذایی خوبی هم برخوردار هستند.

کنترل مواد غذایی و بهداشت در رستوران ها و بهبود وضعیت پسماندها و زباله ها از دیگر عواملی است که به بهداشت محیط و مواد غذایی یاری نموده است. بنابراین چه قصد مهاجرت به چین را دارید و چه تنها به عنوان گردشگر وارد این کشور می شوید، با خیالی آسوده می توانید در رستوران ها، غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

در حقیقت بسیاری از غذاهای چینی به سراسر آسیا صادر می شوند. بسیاری از سرآشپزهای دنیا مخصوصا از کشورهایی مانند کره، ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی در چین زندگی می نمایند. در شهرهایی مانند پکن یا هنگ کنگ می توانید بهترین سرآَشپزهای مالزیایی و اندونزیایی را پیدا کنید.

امنیت بالای جامعه و بهبود شرایط زندگی در چین

همچنان با بالا رفتن کیفیت شرایط زندگی در چین و بالا رفتن استانداردها، امنیت جامعه نیز بالا رفته است. قوانین این کشور برای جرایم خشونت آمیز بهتر شده و کسانی که از این قوانین پیروی ننمایند، مجازات خواهند شد. قوانینی که در این سال ها در چین وضع گشت، روی تمام سطوح زندگی مردم در شهرها تاثیر گذاشت و حتی شرایط زندگی افرادی که در سطوح پایین اجتماعی زندگی می کردند را بهبود بخشیده است. نمود تعیین این موضوع، بالا رفتن آمار گردشگری در این کشور است. وضعیت امن زندگی در چین به گردشگران و توریست ها اجازه می دهد تا به راحتی در مناطق روستایی و خارج از شهرهای بزرگ سفر نمایند و حتی کمپینگ شبانه داشته باشند. این موضوع برای تحصیل در چین و دانشجویان خارجی که وارد این کشور می شوند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دستمزد و درآمد ها در چین

اینکه با زندگی و کار در چین چقدر درآمد خواهید داشت و دستمزد شما چقدر خواهد بود، کاملا بستگی به مهارت شما و محل زندگی ایست که برای خود انتخاب می کنید. طبعا درون شهرهای بزرگی مانند پکن، شانگهای، گوانگژو و هنگ کنگ اگر چه برای مشاغلی همچون آشپزهای حرفه ای یا دیگر متخصصین و معلمین زبان انگلیسی درآمد بالایی وجود دارد اما به همان نسبت نیز هزینه های زندگی بالا خواهد بود.

به همین خاطر بیشتر افرادی که قصد سفر و زندگی در چین را دارند، به سراغ شهرهای کوچکتر می روند. در شهرهای کوچکتر یک معلم زبان انگلیسی درآمدی به نسبت بیشتر از هزینه های زندگی و اقامت در چین خواهد داشت و می تواند کیفیت زندگی خود را بالا ببرد. این موضوع در شهرهای بزرگ تر از محله ای به محله دیگر نیز متفاوت است. اگر می خواهید با هزینه های زندگی در چین آشنا شوید، مطلب راهنمای سفر به چین را بخوانید.

شرایط تحصیل در چین

دولت چین تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه را برای تمام بچه های خود اجباری نموده است و همگان باید چنین مدارک تحصیلی را داشته باشند. این موضوع به بهبود آموزش و سطح سواد مردم یاری بزرگی نموده است. تمام هزینه های 9 سال تحصیلی اجباری در چین، توسط دولت پرداخت می گردد و در واقع هزینه تحصیل رایگان خواهد بود. پس از آن تحصیل در دانشگاه های چین مد نظر است که هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان مقطع متوسطه برای ورود به دانشگاه ها، در آزمون ورودی با یکدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت پس از قبولی در آزمون کنکور دانشگاه های دولتی می توانند ادامه تحصیل دهند.

جدای از این، دانش آموزان بین المللی در بسیاری از مدارس و دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند؛ به طوری که این کشور را در گروه معروف ترین کشورها در تعداد دانش آموزان بین المللی قرار داده بود. بهترین دانشگاه های چین در رنکینگ دنیای دانشگاه ها، رتبه های بالایی دارند و به همین خاطر، بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا برای ورود به دانشگاه های چین اقدام می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2390

به "شرایط زندگی در چین چگونه است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط زندگی در چین چگونه است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط زندگی در چین چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید